تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

فارس برای مقابله با “اُ میکرون” باید آماده باشد

  • 09 آذر 1400 - 11:25
فارس برای مقابله با “اُ میکرون” باید آماده باشد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ارزیابی شرایط کرونا در فارس و سویه جدید کرونا با عنوان «اُ میکرون»، آمادگی برای مواجهه با این سویه و بحران‌های احتمالی در هفته‌های آینده را ضروری دانست.

دکتر سید وحید حسینی دوشنبه ۸ آذر در چهارصد و پنجاه و سومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بر ضرورت تجزیه و تحلیل داده‌های دو سال گذشته برای ادامه مسیر مقابله با کروناویروس، تاکید کرد.

او با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه مقابله با کروناویروس از ابتدای شیوع این اپیدمی تاکنون، از محققان و پژوهشگران دانشگاه خواست نسبت به انجام پژوهش و تجزیه و تحلیل داده‌ها و تجربیات موجود در راستای استفاده علمی از این داده در ادامه راه، اقدام کنند.

حسینی اضافه کرد: بررسی تجربیات به دست آمده در مدت حدود دو سال گذشته در زمینه کرونا و انجام پژوهش‌های علمی در این حوزه می‌تواند سبب به دست آمدن نتایجی ارزشمند برای کمک به جامعه علمی کشور در پیشبرد اهداف مجموعه سلامت و چراغ راهی برای ادامه مسیر مقابله با کرونا و بیماری‌های ویروسی در آینده باشد.

او همچنین با بررسی روند اجرای واکسیناسیون عمومی بر علیه کروناویروس در فارس، از تمام عوامل اجرایی برنامه واکسیناسیون کرونا در استان تقدیر و بر حفظ کیفیت ارایه خدمت به جامعه مانند گذشته و ارتقاء بیشتر خدمت رسانی به مردم تاکید کرد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز لزوم تعامل بیشتر بخش‌های دولتی و خصوصی برای ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به بیماران به ویژه درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ را هم در این جلسه مورد تاکید قرار داد.

حسینی همچنین در این جلسه به بررسی میزان ابتلا در نقاط مختلف فارس، شرایط بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، دلایل جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، آمار ماموریت‌های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبودیافتگان کرونا پرداخت.

دیدگاه