جمع‌آوری ۱۱۵۸ دستگاه ماینر طی ۸ ماه در فارس

  • 08 آذر 1400 - 14:50
جمع‌آوری ۱۱۵۸ دستگاه ماینر طی ۸ ماه در فارس

دبیر کارگروه استانی ساماندهی مراکز استخراج رمز ارزها و مشاور فنی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس اعلام کرد که طی ۸ ماه تعداد ۱۱۵۸ دستگاه استخراج رمزارز (ماینر) غیرمجاز در فارس کشف و ضبط شده است.

حمیدرضا کریمی فرد یکشنبه ۷ آذر به خبرنگاران گفت: با کشف این دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمزارز، ۱۴۰۰ مگاوات ساعت انرژی برق صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای برق توسط دستگاه‌های استخراج رمز ارز، همواره تهدیدی برای صنعت برق بوده است، گفت: شرکت توزیع برق فارس در راستای صیانت از منافع ملی و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و همچنین تامین برق مطمئن و پایدار به مشترکان مسئول هستیم و بنابراین نمی توانیم از مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز چشم پوشی کنیم.

این مقام مسئول، تشکیل کارگروه استانی ساماندهی مراکز استخراج رمز ارز، برگزاری چندین مورد اقدام فراگیر با هدف ردیابی و کشف دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمزارز، تشکیل گروه های ویژه بررسی میدانی و شناسایی محل‌های نصب این دستگاه ها، هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ مجوز جهت ورود به مراکز استقرار رمز ارز غیرمجاز و… را بخشی از اقدامات اجرایی شده در این راستا اعلام کرد.

مشاور فنی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، بر مقابله جدی با افرادی که منازل، کارگاه‌ها، دامداری ها، چاه های کشاورزی و سایر اماکن تجاری، عمومی و اداری را به مراکز استخراج غیرقانونی رمز ارزها تبدیل کرده اند، تاکید و اضافه کرد: مالکینی که قصد اجاره منزل، مغازه، کارگاه، دامداری، چاه‌ کشاورزی و سایر املاک خود را دارند، توجه داشته باشند در صورتی که مستاجر در ملک اجاره ای اقدام به نصب و استفاده از دستگاه های استخراج رمز ارز غیر مجاز نماید، علاوه براعمال جریمه های درنظر گرفته شده بر روی صورتحساب برق مصرفی اشتراک برق، تبعات قانونی این موضوع متوجه مالک انشعاب است.

دبیرکارگروه استانی ساماندهی مراکز استخراج رمزارزها در فارس نقش مردم و گزارش های مردمی در کشف مراکز غیر قانونی استخراج رمز ارز را متذکر و یادآور شد: ارائه گزارش‌های مردمی از مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز علاوه بر کاهش مصرف برق، پاداش‌هایی را هم برای آنان در بردارد.

کریمی فرد، یادآورشد: شهروندان می توانند از طریق شماره ۱۱۳ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره ۱۱۴ستاد خبری اطلاعات سپاه، سامانه “سمات” شرکت توانیر به نشانی www.tavanir.org.ir/samaat و شماره‌های ۳۰۰۰۲۹۰۱۵۷ و ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳، گزارش‌های خود را ارسال کرده و از جوایز نقدی تا سقف ۲۰ میلیون تومان هم بهره مند شوند.

دیدگاه