آغاز اجرای طرح سواد حرکتی برای دانش آموزان فارس

  • 04 آذر 1400 - 14:33
آغاز اجرای طرح سواد حرکتی برای دانش آموزان فارس

طرح سواد حرکتی همزمان با سراسر کشور ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی با هدف ارتقای سلامت جسمانی دانش‌آموزان در فارس آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس چهارشنبه سوم آذر در آیین استانی اجرای طرح سواد حرکتی دانش آموزان فارس در دبستان شهید فرج‌الله محمدی ناحیه ۲ شیراز گفت: در دوران کرونا دانش اموزان دچار آسیب‌های فراوان جسمی از جمله افزایش وزن و چاقی و ناهنجاری اسکلتی شدند که با اجرای طرح کوچ و سواد حرکتی در صدد حل این معضلات هستیم.

فرهاد اسماعیلی با بیان اینکه با اجرای طرح کوچ متوجه شدیم ۲۶ درصد از دانش اموزان فارسی دچار اضافه وزن و چاقی هستند، گفت: این طرح برای ۱۱۵ هزار دانش اموز دوره ابتدایی فارس اجرا خواهد شد.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: مطالعاتی منظمی از سال ۱۳۹۵ در وزارت آموزش و پرورش بر روی ساختار قامتی و جسمانی دانش اموزان آغاز شد که منجر به تدوین و اجرای طرح کوچ و سواد حرکتی شده است.

آیت‌الله دهقان گفت: سواد حرکتی را می‌توان دانش، درک، آگاهی و شایستگی بدنی و جسمانی افراد برای اجرای فعالیت‌های با کیفیت حرکتی دانست.

او افزود: این حرکات راه رفتن صحیح، نشستن صحیح، لی لی کردن، جهیدن، پریدن و سایر حرکات بنیادی جسمانی را شامل می شود.

دهقان گفت: این طرح ۳۰ درصد از دانش اموزان شهری را شامل می‌شود  و در اردیبهشت ماه با ارزیابی نهایی توسط دبیران تربیت بدنی و اولیا به پایان می‌رسد.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: هر کلاس و پایه‌ای آزمون و حرکات مخصوص به خود را دارد که برای اجرای موفق این طرح همکاری اولیا در مدارسی که کلاسهایشان غیرحضوری است بسیار ضروری است.

دهقان عنوان کرد: این آزمون در ۲ مرحله اجرا می‌شود که نتایج ارزیابی اولیه و ثانویه برای بررسی روند پیشرفت مقایسه خواهد شد.

دیدگاه