خطر همراه شدن آنفلوآنزا و کرونا جدی‌است

  • 02 آذر 1400 - 12:26
خطر همراه شدن آنفلوآنزا و کرونا جدی‌است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به خطر شیوع همزمان آنفلوآنزا و کرونا ویروس در فارس هشدار داد و اعلام کرد که ابن مهم آغاز یک بحران جدید نگران کننده است و می‌تواند بسیاری از افراد را درگیر کند.

دکتر سید وحید حسینی دوشنبه یکم آذرماه در چهارصد و نودمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فصل سرما همواره با چالش شیوع آنفلوآنزا همراه بوده و در طی شرایط کنونی به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک در بحران کرونا، این چالش مضاعف شده است.

او با بیان اینکه علاوه بر تشابه نشانه‌های ابتلا به این دو بیماری، راه‌های پیشگیری از انتشار و ابتلا نیز یکسان است، بر اهمیت پایبندی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در شرایط کنونی تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری را دو عامل موثر در پیشگیری این بحران برشمرد و با بیان اینکه متولیان بهداشت و درمان نگران موج جدید کرونا ویروس و انتشار همزمان آن با آنفلوآنزا هستند، اضافه کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم در استان، دغدغه اصلی و نگرانی مهم مسوولان مجموعه سلامت فارس است که در صورت بی توجهی، پیامدهای جبران ناپذیری را به همراه دارد.

سرپرست علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه همچنان فارس در تزریق واکسن جزو دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور است، تاکید کرد: با توجه به روند انجام واکسیناسیون در فارس، نباید رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری فراموش شود.

او از مردم استان خواست تا افراد بیمار یا دارای علامت ابتلا به کرونا ویروس، پیش از مراجعه به بیمارستان‌ها ابتدا به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا ویروس مراجعه کرده و در صورت صلاحدید پزشک مرکز، به بیمارستان مراجعه کنند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن پیگیری روند واکسیناسیون در مناطق مختلف استان و آمار نمونه گیری‌های انجام شده کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، به بررسی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، روند خدمت رسانی به بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، وضعیت بهبودی بیماران، علل جان باختن مبتلایان و  پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

دیدگاه