طرح زمستانه هلال احمر ۲۰ آذر شروع می‌شود

  • 02 آذر 1400 - 11:25
طرح زمستانه هلال احمر ۲۰ آذر شروع می‌شود

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس از آغاز طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر استان از ۲۰ آذرماه جاری و افزایش ۳۰ درصدی توان امدادی خبر داد.

مهدی خوبیار دوشنبه یکم آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: ۲۴۰ نیروی امدادی اعم از امدادگر و کارمند به صورت شبانه روزی در پایگاه‌ها و پست‌های بین شهری ثابت، سیار و موقت با طرح همکاری خواهند داشت و روزانه ۱۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی برای این منظور پیش‌بینی شده است. 

او در تشریح طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت استان گفت: این طرح از ۲۰ آذر ماه جاری آغاز شده است و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به همکاری شبانه روزی ۲۴۰ نیروی امدادی جمعیت هلال احمر استان در طول مدت زمان اجرای طرح زمستانه، اظهار کرد: در طول طرح، در مجموع روزانه ۱۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی و همچنین یک فروند بالگرد امدادی پیش بینی شده است.

خوبیار اضافه کرد: با افزایش ۳۰ درصدی توان امدادی این جمعیت، ۲۶ پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت و ۷ پایگاه امداد و نجات ثابت و ۴ پایگاه موقت کوهستان نیز برای اجرای طرح امداد زمستانه فعال است.

او در خصوص دیگر مراکز و پایگاه‌های امدادی پیش‌بینی شده در طرح امسال، یادآور شد: یک پایگاه امداد هوایی، ۲۹ کشیک امداد و نجات در شعب شهرستانی، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استانی، یک پایگاه واکنش سریع و همچنین یک پایگاه آنست (مرکز آموزش و نگهداری سگ های تجسس)، برای طرح امداد زمستانه امسال لحاظ شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس در ادامه از تجهیز و به روز رسانی انبار امدادی مرکز استان، دو انبار منطقه‌ای در لارستان و فیروزآباد و ۳۲ انبار امدادی در سطح شعب فارس در راستای طرح امداد زمستانه خبر داد.

خوبیار خاطرنشان کرد: معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس امسال در راستای آمادگی در مواجهه با حوادث و ارتقاء دانش و مهارت نیروهای عملیاتی، تمرین های اسکان و تغذیه اضطراری را در مناطق مختلف استان و با مشارکت تمام دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی برگزار کرد.

دیدگاه