فعالیت بیش از ۷ هزار کتابخانه در مدارس فارس

  • 02 آذر 1400 - 15:21
فعالیت بیش از ۷ هزار کتابخانه در مدارس فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از فعالیت بیش از ۷ هزار کتابخانه در مدارس استان خبرداد.

فرهاد اسماعیلی در آیین تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان مولف شیرازی اظهارداشت: در استان بیش از ۱۹ هزار کتابخانه کلاسی ویژه دانش اموزان ابتدایی وجود دارد.
وی افزود: همه ما از ضرورت کتاب خوانی اگاه هستیم و آنچه که امروز ضرورت دارد راهکار‌های ترویج کتاب خوانی است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره به کتاب خوانی تاکید می‌کند، گفت: در سلوک دینی ما نیز همواره به کتابخوانی و علم اندوزی تاکید شده است.
اسماعیلی گفت: از راه‌های افزایش سرانه مطالعه در دانش آموزان حمایت از نوشته‌ها و کتاب‌های تالیف شده در حوزه کودک و نوجوان است.
وی ادامه داد: معلمان باید از هر فرصتی برای مطالعه و ترویج کتابخوانی در کلاس‌های درس بهره بگیرند و موضوعات درسی را به کتاب‌های کودک و نوجوان پیوند بزنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان با توجه به شناختی که از ذائقه و دنیای دانش آموزان و کودکان دارند می‌توانند به مولفان قابل اعتماد و موفقی تبدیل شوند.
اسماعیلی افزود: نویسندگی را در دانش آموزان نباید الزاما به سمت چاپ کتاب سوق داد بلکه باید نسبت به خاطره نویسی، داستان نویسی و انشا نویسی توجه ویژه داشته باشیم.
وی گفت: ذائقه دانش آموزان کمی عوض شده است و باید به صورت نرم و برنامه ریزی شده سلایق و علایق دانش آموزان را به سمت موضوعات اخلاقی سوق دهیم.
احمدرضا حسن شاعلی رییس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز نیز گفت: زمانی یک جامعه به فرزانگی و سعادت خواهد رسید که سرانه مطالعه خود را همواره افزایش دهد.
وی گفت: خوانش کتاب‌های مفید می‌تواند نشاط و سلامت روح را در دانش آموزان در پی داشته باشد.
در پایان این مراسم از ۲۰ نفر از معلمان و دانش آموزان مولف شیرازی تقدیر شد.
همچنین از ۴ کتاب تالیف شده توسط معلمان استان فارس در زمینه کودک و نوجوان نیز رونمایی شد.

دیدگاه