تخریب ۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شیراز

  • 23 آبان 1400 - 9:10
تخریب ۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شیراز

 جهاد کشاورزی شیراز، از تخریب ۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و توقیف وسایل و ابزارآلات مربوط به یک مشاور املاک غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

ذبیح‌الله سیروسی شنبه ۲۲ آبان در حاشیه برگزاری نخستین مانور در حوزه قرارگاه شماره ۲ پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شیراز، گفت: با هدف مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز، از اقدامات کشوری قرارگاه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کشور، الگوبرداری شده است.

او همچنین گفت: با هماهنگی انجام شده توسط این قرارگاه، گشت جرائم و کارشناسان امور اراضی این شهرستان از مبدا قرارگاه واقع در شمال غربی شیراز آغاز شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: قرارگاه شماره ۲ حفاظت اراضی و با دعوت از نمایندگان دستگاه‌های متولی امور زمین اعم از شهرداری منطقه ۱۰، معاونت اجرایی شهرداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، بخشداری مرکزی، گشت جرائم و  کارشناسان امور اراضی شهرستان شیراز از مبدا قرارگاه واقع در شمال غربی شهرستان آغاز شده و ضمن بازدید و بررسی باغ‌های بلوار دکتر حسابی، نهر اعظم، انجیره و گلستان در منطقه گویم خاتمه یافت. 

سیروسی خاطرنشان کرد: در مانور مذکور علاوه بر رژه موتوری، گشت‌های حفاظت اراضی دستگاه‌های متولی امور زمین نسبت به صدور اخطاریه و دیوارنویسی به تعداد ۲۰ مورد اقدام شد. 

او با اشاره به حضور هیئتی متشکل از مسؤلین و کارشناسان امور اراضی و یگان حفاظت  استان خوزستان به منظور آشنایی و الگوبرداری از فعالیت‌های قرارگاه‌های پیشگیری و حفاظت از اراضی کشاورزی همزمان با مانور اظهار کرد:
با توجه به توصیه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و با هدف واکنش سریع به تخلفات تغییر کاربری‌ها در اراضی کشاورزی تعداد ۳ قرارگاه حفاطت از اراضی در شهرستان شیراز پیش‌بینی و با فاصله ۲ قرارگاه تاسیس و در راستای اهداف وارد عمل شد.

مدیرجهاد کشاورزی شیراز عنوان کرد: عملکرد این قرارگاهها به حدی خوب و جالب توجه بود که سایر استانها نیز به فکر اجرای این ایده افتاده و استان خوزستان برای الگو برداری وآشنایی با عملکرد قرار گاه با حضور در آنجا از نزدیک با فعالیت کارشناسان آشنا شد که برای بازدید کنندگان حمایت و تعامل با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی جالب توجه بود. 

او تصریح کرد: این مهم الگو و راهکار مناسبی برای استفاده از امکانات دستگاهای مختلف در راستای هم افزایی و افزایش کارایی گشت‌های حفاظت اراضی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز است و می‌تواند در استان‌های دیگر نیز الگوبرداری شود.

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر وظیفه ذاتی و قانونی این قرارگاه که صرفا مجری اجرای احکام صادره از دستگاه‌های قضایی است، گفت: ۷ مورد ساخت و ساز از نوع دیوارکشی و نصب درب ورودی در مساحت حدود پنج هزار متر مربع که در بدو  مرحله تخلف بودند با هماهنگی و به صورت قانونی تخریب شد وهمچنین وسایل و ابزارآلات مربوط به مشاور املاک غیرمجاز در محدوده قرارگاه شماره ۲ حفاظت اراضی توقیف و از ادامه ساخت آن جلوگیری شد.

دیدگاه