تاکنون ۴۸۹ هزار مبتلا به کرونا در فارس شناسایی شده است

  • 23 آبان 1400 - 11:08
تاکنون ۴۸۹ هزار مبتلا به کرونا در فارس شناسایی شده است

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا در فارس براساس تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به بیش از ۴۸۹ هزار نفر رسیده است.

دکتر عبدالرسول همتی شنبه ۲۲ آبان در جلسه اعلام آمار روزانه شیوع کروناویروس در شهرستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی شیراز در سطح استان فارس، تعداد کل تست‌های تشخیص مولکولی کرونای انجام شده در این استان را یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۲۷۷ مورد و تعداد تست‌های سریع کرونا که در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده است را ۲۳۴ هزار و ۷۱۸ مورد ذکر کرد.

به گفته این مقام مسئول، با انجام این تعداد تست تشخیص موارد مثبت ابتلا به کروناویروس، در مجموع ۴۸۹ هزار و ۷۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده که ۴۷۵ هزار و ۸۸۵ نفر از آنان، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان فارس بستری هستند را ۱۵۴۲ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۹۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او با اعلام خبر جان باختن ۱۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری از ابتدای شیوع تاکنون را ۷۱۱۲ نفر اعلام کرد.

تزریق بیش از ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار دُز واکسن

همتی با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۵۷۱ هزار و ۷۹۳ دُز واکسن کرونا در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۷۵ هزار و ۳۳۶ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۴۹۶ هزار و ۴۵۷ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: از ۳۶ شهرستان فارس، ۵ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۹ شهرستان نارنجی، هفده شهرستان زرد و ۵ شهرستان در وضعیت آبی به سر می‌برند.

او با اشاره به تبدیل وضعیت کرونایی شهر شیراز از نارنجی به زرد، توصیه کرد: این تبدیل وضعیت نباید موجب بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نسبت به کروناویروس شود.

همتی گفت: برای رسیدن به پوشش همگانی واکسیناسیون علیه کروناویروس، لازم است افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده انده و یا افرادی که دُز اول واکسن خود را دریافت و برای دُز دوم خود مراجعه نکرده‌اند، هرچه سریعتر در خصوص این امر اقدام کنند تا ایمنی بدن در مقابل کروناویروس افزایش یابد.

دیدگاه