سه عضو یک خانواده در شیراز بر اثر گازگرفتگی جان باختند

  • 22 آبان 1400 - 14:15
سه عضو یک خانواده در شیراز بر اثر گازگرفتگی جان باختند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: اعضای یک خانواده سه نفره در بلوار سفیر جنوبی این شهر بر اثر گازگرفتگی جان باختند.

محمدهادی قانع پنج‌شنبه ۲۰ آبان به خبرنگاران اظهار داشت: آتش نشانان به محض رسیدن در محل حادثه، با توجه به بسته بودن در ورودی آپارتمان مسکونی بی درنگ درحضور عوامل انتظامی درمنزل را باز کردند که با پیکرهای سه نفر از اعضای خانواده، مواجه شدند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ادامه داد: در این حادثه اعضای یک خانواده سه نفره شامل زن و مرد و فرزند ۱۲ ساله آنها براثر انتشار گاز منوکسید کربن از بخاری گازسوز که دارای خروجی دودکش غیر استاندارد بود، دچار گاز گرفتگی شدند و هرسه نفرجان دادند.
قانع گفت: طبق نظریه کارشناسان سازمان علت وقوع این حادثه نشت گاز سمی منواکسیدکربن در فضای این منزل اعلام شد.
او با اشاره به تایید مرگ هر سه نفر توسط عوامل اورژانس بیان کرد:  اجساد برای انتقال به پزشکی قانونی و بررسی بیشتر در خصوص علت مرگ تحویل عوامل انتظامی منطقه شد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه آتش نشانان پس از تحویل جنازه‌ها به عوامل انتظامی، تذکرات ایمنی لازم را برای پیشگیری از بروز حوادث مشابه به ساکنان این مجتمع مسکونی ارائه دادند، به شهروندان تاکید کرد که با رعایت نکات ایمنی از حوادث  گاز گرفتگی جلوگیری کنند.
قانع خاطرنشان کرد:  با وجود توصیه‌های ایمنی بسیار و اطلاع رسانی از خطرات گاز مونو کسید کربن  هر ساله شاهد عدم رعایت به نکات ایمنی هستیم که در پایان منجر به مرگ افراد می‌شود.
او بیان کرد: با سرد شدن هوا شهروندان اقدام به نصب بخاری‌ها یا راه اندازی سیستم‌های گرمایشی می‌کنند اما باید به این نکته توجه داشت که ابتدا باید مسائل ایمنی رعایت شود و سپس اقدام به نصب و روشن کردن آن‌ها کرد. از این رو شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز از کارشناسان سوالات خود را درباره مشکلات وسایل گرمایشی مطرح کنند.
قانع از شهروندان خواست در پویش پیشگیری از مرگ خاموش که توسط این سازمان طی دو سال گذشته شکل گرفته است شرکت کنند و از اطلاعات لازم  در مورد نکات ایمنی وسایل گرمایشی بهره‌مند شوند.

دیدگاه