یک روحانی محافظه‌کار معاون فرهنگی دانشگاه آزاد شد

  • 12 اردیبهشت 1396 - 11:38
یک روحانی محافظه‌کار معاون فرهنگی دانشگاه آزاد شد

علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی،حجت‌‌الاسلام ابراهیم کلانتری را به عنوان معاون دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه منصوب کرد.

حجت‌‌الاسلام ابراهیم کلانتری، عضو شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور و مسئول نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران بوده است.
ولایتی در حکم انتصاب که امروز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت منتشر شده از کلانتری خواسته تا بر اساس «خط مشی جدید» که توسط هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد برای «استقرار مبانی فرهنگی و دینی» تلاش کند.
شماری از تحلیل‌گران بر این باور هستند که تحولات اخیر دانشگاه آزاد می‌تواند به معنای «هاشمی‌زدایی» از این دانشگاه باشد.
اکبر هاشمی رفسنجانی تا زمان فوت در دی ماه سال گذشته، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد بود. ولایتی پس از فوت هاشمی از سوی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب به عنوان رئیس هیات امنای این دانشگاه منصوب شد.
ولایتی سال گذشته خواهان عزل طه هاشمی از معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد شده بود اما حمید میرزاده، رئیس وقت دانشگاه آزاد این خواسته ولایتی را نپذیرفت تا اینکه در نهایت طه هاشمی از سمت خود کناره‌گیری کرد.
حمید میرزاده نیز سوم اردیبهشت جاری با تصمیم چهار تن از اعضای هیات امنا از کار برکنار شد و علی‌محمد نوریان به عنوان سرپرست موقت دانشگاه آزاد منصوب شد.
جلسه معارفه نوریان نیز امروز برگزار شد اما میرزاده در این جلسه حضور نیافت.

محمود صادقی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تغییر غیرمنتظره رئیس دانشگاه آزاد را تعجب‌برانگیز خوانده و گفته بود: «متاسفانه برای این جابه جایی نه تنها مشورتی با کمیسیون آموزش صورت نگرفت بلکه حتی اطلاعی نیز داده نشد.»

یاسر هاشمی رفسنجانی، رییس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد نیز تغییر ناگهانی مدیریت دانشگاه آزاد در آستانه انتخابات را «حساسیت برانگیز و نگران کننده» خوانده بود.

‎او ضمن قدردانی از عملکرد و وفاداری میرزاده به ارزش‌های اخلاقی و تفکرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سیره اعتدال گفت: میرزاده بعد از رحلت آیت الله هاشمی نیز این وفاداری را حفظ کرد.

ارزش مالی سرمایه های دانشگاه آزاد، حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود و در سرتاسر ایران و حتی در کوچک‌ترین شهرها شعبه دارد.

دیدگاه