تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

آتش‌سوزی در کارخانه تصفیه روغن در شیراز اطفاء شد

  • 30 مهر 1400 - 12:12
آتش‌سوزی در کارخانه تصفیه روغن در شیراز اطفاء شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، از مهار آتش سوزی گسترده در یک کارخانه تصفیه روغن در شهرک صنعتی بزرگ این کلانشهر خبر داد.

محمدهادی قانع صبح پنج‌شنبه ۲۹ مهرماه در یک نشست مجازی در خصوص جزییات این حادثه گفت: ساعت ۲۱ و ۲۸ دقیقه شامگاه چهارشنبه ۲۸ مهر یک آتش سوزی گسترده در مخازن کارخانه تصفیه روغن در شیراز حادث شد.

او گفت: این آتش سوزی گسترده و حساس مخازن در  کارخانه تصفیه روغن به گونه‌ای رخ داد که وجود مخازن و حوضچه‌های تصفیه روغن و همچنین مجاورت کارخانه‌ای دیگر با همین کاربری با محل حادثه رخ داد فاجعه‌ای جدی هشدار می‌داد.

قانع با بیان اینکه حضور به موقع و اقدام سریع آتش نشانان از وقوع یک فاجعه جلوگیری کرد، گفت: به علت وجود مخازن تصفیه روغن و شعله‌های سرکش آتش،  ۸ خودرو اطفایی شامل خودروهای فوم رسان، آب رسان، نوررسان و خودروهای حامل سیستم تنفسی با ۴۰ آتش نشان در محل حادثه حضور داشتند و به دلیل نشت روغن از مخازن هر بار با خنک سازی و آبرسانی به مخازن دوباره شعله وری حریق را شاهد بودیم.  

به گفته قانع، با وجود مخازن متعدد در این کارخانه ۶۰۰ متری و کارخانه‌ای با همین کاربری در مجاورت محل حادثه، نگرانی ما بر این بود که میزان حرارت افزایش پیدا کرده و فاجعه‌ای بزرگ رخ دهد که خوشبختانه با مدیریت دقیق عملیات و عملکرد موفق تیمهای اطفایی متخصص این نگرانی رفع و شعله های سرکش آتش کنترل و مهار شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز عنوان کرد: پس از خاموشی آتش کار لکه‌گیری شعله‌های برجای مانده و مستعد شعله‌ورسازی مجدد انجام شد که با اتمام این عملیات، امکان براورد خسارت‌های وارده به این محل انجام خواهد شد.

او اعلام کرد که خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی در بر نداشت.

دیدگاه