تلاش برای تامین برق عشایر فارس

  • 25 مهر 1400 - 14:49
تلاش برای تامین برق عشایر فارس

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اعلام کرد که اکنون ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۱۰ خانوار تحت پوشش این شرکت در سراسر استان، از نعمت برق برخوردار است.

احمدرضا خسروی شنبه ۲۴ مهر به خبرنگاران گفت: تلاش برای تامین برق آبادی‌ها و مناطق عشایرنشین و خانوارهای عشایر نیز با استفاده از ظرفیت سامانه‌های برق خورشیدی، ادامه دارد و امیدوار هستیم تا پایان امسال، به سطح مطلوبی برسد.

خسروی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۹۶ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر استان فارس تحویل داده شده و ۵۵۴ دستگاه دیگر از این سامانه‌ها نیز تا پایان سال، تحویل خانوارهای عشایر غیور فارس خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: اعتبار هزینه شده برای این تعداد سامانه تحویل شده، بیش از ۱۸۹ میلیارد ریال بوده که به طور تقریبی ۹۰ درصد هزینه هر سامانه توسط دولت و ۱۰درصد توسط متقاضی عشایری پرداخت شده است.

خسروی خاطرنشان کرد: مراحل نیازسنجی، طراحی، الگوی ساخت و تعیین مشخصات فنی این سامانه تحت نظارت و راهبری دفتر برق روستایی شرکت توانیر و توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: در این طرح هر خانوار عشایر با در اختیار داشتن یک پنل خورشیدی کوچک سبک و قابل حمل می‌تواند به راحتی برق مورد نیاز خود را برای روشن کردن چهار لامپ کم مصرف و شارژ انواع تلفن همراه، چراغ قوه و رادیو، تامین کند.

دیدگاه