فارس ۱۲ درصد امنیت غذایی ایران را در اختیار دارد

  • 22 مهر 1400 - 13:54
فارس ۱۲ درصد امنیت غذایی ایران را در اختیار دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: فارس در بخش کشاورزی دارای جایگاه خوبیست به نحوی که ۱۲ درصد امنیت غذایی کشور در اختیار این استان است و قطب باغبانی کشور به شمار می‌آید.

سید رضا ساداتی‌نژاد چهارشنبه ۲۱ مهرماه در بدو ورود به شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی مسائل، مشکلات و ظرفیت‌هایی وجود دارد، عنوان کرد: این شرایط را بررسی می کنیم و با استفاده از ظرفیت نمایندگان خوب و اثر گذاری که در این استان هستند، تلاش می‌کنیم آن را برطرف کنیم.

او با بیان اینکه سعی مان بر این است که برخی از مسائل استان فارس را در سال جاری و مابقی را در سال ۱۴۰۱ رفع کنیم، اظهار کرد: امیدواریم برای این کار دولت و مجلس شرایط اعتباراتی مطلوبی برایمان فراهم آورند. 

وزیر جهاد کشاورزی به موضوع باغ‌های دیم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این حوزه جای کار زیادی در استان فارس وجود دارد.

ساداتی‌نژاد به موضوع گلخانه‌ها نیز اشاره و تاکید کرد: با توجه به شناختی که از فارس وجود دارد به نظر می‌رسد به دلیل مشکلات کم آبی باید کار بیشتری انجام شود.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه فارس در حوزه آبخیزداری در کشور صاحب نام است، اضافه کرد: وجود این ظرفیت نشان می‌دهد باید این موضوع را بیشتر مد نظر داشت، به ویژه تقویت منابع آب زیرزمینی را در دستور کار بگذاریم.

دیدگاه