تقویت حمل ونقل عمومی بهترین راه حل ترافیک شیراز است

  • 21 مهر 1400 - 12:09
تقویت حمل ونقل عمومی بهترین راه حل ترافیک شیراز است

شهردار شیراز گفت: بهترین و سریع ترین راه حل مشکل ترافیک در شیراز، تقویت حمل ونقل ریلی و عمومی است.

سید احسان اصنافی عصر دوشنبه ۱۹ مهرماه در مراسم سالروز افتتاح و بهره برداری از متروی شیراز بیان کرد: شیراز شهری است که مسیرهای طولی آن از شرق به غرب وضعیت بهتری داشته و  خط مترو فعال بوده و جابجایی راحت‌تر انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز، اصنافی ادامه داد: با افتتاح ابرپروژه کوهسار مهدی، وضعیت عبور و مرور بهتر و به ایده‌آل نزدیک خواهد شد.

شهردار شیراز به ترافیک زیاد شریان‌های شمالی- جنوبی شهر که در حداکثر ظرفیت خود است هم اشاره و با تاکید بر اهمیت حوزه حمل و نقل ریلی برای شهرداری شیراز، عنوان کرد: طی دو سه هفته اخیر چندین جلسه پیرامون خطوط مترو و پیگیری‌های لازم برگزار کرده‌ایم.

اصنافی افزود: تلاش داریم که فاز اول خط دو مترو از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیرکبیر در میدان بسیج را در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسانیم تا در ادامه جابجایی بخشی از بار مسافر را تسهیل شود.

او با بیان اینکه تلاش شورا و شهرداری شیراز برای پیشرفت و تسریع در پروژه‌های قطار شهری است، عنوان کرد: رایزنی‌هایی را با دولت برای پیرامون قطار شهری داشته‌ایم تا خدمات مطلوبی را برای شهروندان عزیز فراهم کنیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه مردم استقبال خوبی از مترو در شیراز داشته‌اند، گفت: فرهنگ استفاده از قطار شهری باید بیش از پیش در شهر جاافتاده و این مد حمل ونقلی نقش واقعی خود را پیدا کند.

دیدگاه