تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

حدود ۳۶ درصد مردم فارس علیه کرونا واکسینه شده‌اند

  • 20 مهر 1400 - 12:07
حدود ۳۶ درصد مردم فارس علیه کرونا واکسینه شده‌اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که تاکنون ۳۶.۳ درصد از کل جمعیت گروه‌های هدف در استان فارس، هر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: ۴ میلیون و ٣٧ هزار دوز واکسن تا صبح دوشنبه ١٩ مهرماه به گروه‌های هدف در فارس تزریق شده که از این تعداد دو میلیون و ۶٧١ هزار نفر معادل ٧١ درصد جمعیت استان دوز اول و یک میلیون و ٣۶۶ هزار نفر نیز معادل ٣۶.٣ درصد، دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

همتی در عین حال خاطرنشان کرد: بین ٢٠ تا ٣٠ درصد از افرادی که مشمول دریافت واکسن هستند و دوز اول را تزریق کرده‌اند، برای دریافت دوز دوم در استان فارس مراجعه نکرده‌اند.

او با بیان اینکه مراکز تزریق واکسن با توجه به فرا رسیدن موعد دریافت واکسن دوز دومی‌ها، شلوغ شده است، افزود: شاهد استقبال خوبی در گروه سنی ١٢ تا ١٨ ساله(دانش آموزان) هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: اگرچه دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به همه مراکز نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند اما در عین حال در ناحیه یک آموزش و پرورش؛ دبیرستان علاءالدین بهشتی در خیابان محلاتی، در ناحیه دو؛ دبیرستان علوم پزشکی در خیابان نیایش، در ناحیه سه؛ دبیرستان خرد در بلوار مدرس و در ناحیه چهار؛ دبیرستان شهید دستغیب در بلوار سبیوبه ویژه واکسیناسیون گروه سنی ١٢ تا ١٨ سال تجهیز شده است.

همتی تصریح کرد: تا صبح روز دوشنبه ١٩ مهرماه ۶۶.۳درصد دانش آموزان ١٢ تا ١٨ ساله، ٨۴ درصد دانشجویان و ٩۵.۵ درصد از فرهنگیان و کارکنان مدارس در استان واکسینه شده‌اند.

او همچنین با بیان اینکه آمار مبتلایان، بستری‌ها و نهایتا فوتی‌ها در فارس به سختی در حال کاهش است و ممکن است نشان از احتمال ورود به موج ششم باشد و یا اینکه روند کاهشی به کندی انجام می‌شود، گفت: آمار موارد مثبت و مشکوک و بستری‌ها که در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار می‌گیرند، در استان آنچنان کاهش پیدا نکرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار همراهی بیشتر مردم برای شکست زنجیره انتقال بیماری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد.

دیدگاه