سهم فارس از گردشگری سلامت به حداقل رسیده است

  • 20 مهر 1400 - 17:52
سهم فارس از گردشگری سلامت به حداقل رسیده است

به گفته کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز، سهم استان فارس از گردشگری سلامت به حداقل ممکن رسیده است.

محمد فرخ‌زاده دوشنبه ۱۹ مهرماه در یازدهمین جلسه کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز بیان کرد: دسترسی به پزشکان و جراحان متخصص و خوش نام، خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه، همسایگی با کشورهای عربی، موقعیت خاص و کم نظیر جغرافیایی، طبیعت چهار فصل و وجود جاذبه‌های زیارتی، سیاحتی و تاریخی، می‌تواند شهر شیراز را به یکی از قطب‌های مطرح گردشگری سلامت در کشور تبدیل کند. 

او افزود: با توجه به نبود متولی مشخص در این حوزه، تعیین متولی مربوطه و به تبع آن شروع به فعالیت قرارگاه گردشگری سلامت و تعیین شرح وظایف بخشهای مرتبط حاکمیتی و خصوصی یکی از راه‌های برون رفت از شرایط فعلی است و بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف می‌کند. 

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه گردشگری سلامت، صرفا به گردشگری پزشکی محدود نمی‌شود و شامل گردشگری تندرستی و طبیعت درمانی نیز می‌شود، اجرای پروژه‌های شهر سلامت و دهکده آرامش به تقویت زیرساخت‌های این حوزه می‌انجامد. 

فرخ‌زاده خواستار شناسایی و حل مشکلات و گلوگاه‌های مرتبط با گردشگری سلامت از جمله ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف، اعتمادسازی در این حوزه، تقویت بخش بازاریابی و تبلیغات، تدوین قوانین حمایتی در راستای حمایت از سرمایه گذاری و … عزم و همکاری جدی مدیران و مسئولان مرتبط شد.

دیدگاه