شهردار شیراز: شیراز بهشت متکدیان شده است

  • 18 مهر 1400 - 16:23
شهردار شیراز: شیراز بهشت متکدیان شده است

شهردار شیراز شیراز با بیان اینکه این کلانشهر به بهشت متکدیان تبدیل شده است، تاکید کرد که باید فرهنگ کمک کردن در شیراز به درستی نهادینه شود و تکدی پروری نکنیم.

سید احسان اصنافی در دیدار با شهروندان ساکن در محدوده منطقه دو شهرداری شیراز، وضعیت تکدی‌گری در شیراز را بحرانی خواند و اضافه کرد: ساکنان برخی شهرها نظیر اصفهان و تبریز به متکدیان کمک نمی‌کنند، حال آنکه شیراز در این زمینه به بهشت متکدیان بدل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، اصنافی با یادآوری اینکه از مشکلات مردم آگاه هستیم و برای رفع آنها گام بر می‌داریم، گفت: هر دستگاه در بحث معتادان در کمیته ماده ۱۶ وظیفه‌ای برعهده دارد و بر همین اساس وظیفه شهرداری تامین مکان بوده که انجام شده است.

اصنافی خاطرنشان کرد که در خصوص انجام وظیفه نگهداری معتادان به دلایلی از جمله مشکلات مالی توسط دستگاه‌های متولی کم کاری شده است.

شهردار شیراز اضافه کرد: شهرداری هزینه ترک اعتیاد ۵۰ نفر در کمپ ترک اعتیاد را می‌پردازد اما به نسبت جمعیت معتاد، عدد کوچکی بوده و ظرفیت کم است.

اصنافی در پاسخ به مطالبه گاراژها و مشکلات کسبه دروازه کازرون نیز گفت: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵، گاراژهای بسیاری را تعطیل کردیم اما باید این مشکل ریشه‌ای حل شود و در خصوص مشکل دروازه کازرون نیز، مجتمع آبزیان در دست بررسی است که نیاز به همراهی و همکاری مردم دارد.

شهردار شیراز ادامه داد: شهرداری خودگردان است و هرچه در می‌آورد، می‌تواند خرج کند که امیدواریم وضع بهتر شده تا پروژه‌های کلان تر و مهم تری را بتوان انجام داد.

اصنافی با بیان اینکه جمع‌آوری و دفع فاضلاب در حیطه اختیارات شهرداری نیست، اظهار کرد: برای تسریع در انجام  امور مردم پروژه‌های هوشمندسازی، دفاتر پیشخوان و شهر الکترونیک در دستور کار است.

دیدگاه