خطر ابتلا به نوع شدید کرونا برای غیرواکسینه‌ها

  • 15 مهر 1400 - 13:25
خطر ابتلا به نوع شدید کرونا برای غیرواکسینه‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افرادیکه تاکنون علیرغم فراهم بودن شرایط از دریافت واکسن کرونا امتناع کرده‌اند، در معرض خطر ابتلا به نوع شدید کووید۱۹ قرار دارند.

مهرزاد لطفی چهارشنبه ۱۴ مهر در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، با اشاره به افزایش ایمنی در برابر کرونا در افرادی که واکسینه شده‌اند؛ نسبت به خطر ابتلا به نوع شدید بیماری در افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند، هشدار داد.

لطفی با اشاره به خیز آهسته موارد ابتلا و بستری بیماران مشکوک یا دارای علائم کروناویروس در بیمارستان های استان، تاکید کرد: مجموعه سلامت استان با تلاش شبانه روزی برای ایجاد وضعیتی مطلوب در کنترل بیماری کووید۱۹، خواستار رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی از سوی شهروندان در کنار انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس است.

او با اشاره به افزایش تعداد مراجعه مردم استان به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا افزود: مدیریت و کنترل مطلوب بیماری کووید۱۹، بدون مشارکت آحاد مردم میسر نیست و ضرورت دارد همه شهروندان نسبت به این امر احساس مسوولیت داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده علائم کروناویروس، به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا با انجام تست های تشخیصی در صورت نیاز، در زمان مناسب از بیماری خود آگاه شده و از شدت یافتن بیماری و نیاز به بستری در مراکز درمانی پیشگیری شود.

لطفی یکی از راهکارهای اصلی مهار کروناویروس و پیشگیری از موج های بعدی آن در سطح جامعه را واکسیناسیون خواند و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام توان و با استفاده از ظرفیت های موجود در استان، مشغول انجام سریع واکسیناسیون علیه این بیماری است و ضرورت دارد جمعیت هدف در استان برای ایمنی بیشتر در برابر این بیماری، دریافت سریع واکسن را جدی بگیرند.

بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون در پایگاه های استان، وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون، علت های جان باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی از دیگر محورهایی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایسنا، علیرغم فراهم شدن شرایط برای تزریق واکسن برای گروه‌های مختلف سنی ۱۲ ساله و بیشتر، همچنان برخی افراد نسبت به واکسینه شدن در برابر کووید-۱۹ به بهانه‌های مختلف، مقاومت می‌کنند.

دیدگاه