اجرای طرح الگوی کشت برای اراضی اطراف درودزن

  • 13 مهر 1400 - 13:57
اجرای طرح الگوی کشت برای اراضی اطراف درودزن

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: طرح الگوی کشت برای محصولات گندم، جو و گلرنگ در سال زراعی جاری در اراضی زیر شبکه سد درودزن در این شهرستان اجرایی می‌شود.

کاووس همتی دوشنبه ۱۲ مهرماه با بیان جزئیات اجرای این طرح به خبرنگاران گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در شورای کشاورزی شهرستان و به دستور فرماندار ویژه مرودشت، بهره برداران تنها مجاز هستند، ۳۰ درصد زمین‌های خود را به کشت محصولات شتوی اختصاص دهند و در صورت عدم  توجه، هر گونه عواقب ناشی از خشکسالی متوجه بهره بردار خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ۳۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان از شبکه سد درودزن مشروب می‌شوند، اظهار کرد: در اولین اقدام فرم قرار داد به منظور کشت شتوی در اراضی مذکور تهیه و در اختیار بهره برداران متقاضی قرار خواهد گرفت.

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نیازمند الزامات قانونی است، عنوان کرد: همه بهره برداران ملزم به رعایت سطوح ابلاغی از سوی جهاد کشاورزی هستند و برای افراد متخلف تصمیمات ویژه‌ای از سوی شورای تامین شهرستان گرفته خواهد شد. 

همتی همچنین با اشاره به اینکه مطابق با نقشه‌های هواشناسی و پیش بینی‌های انجام شده میزان بارندگی در پائیز پایین تر از حد نرمال پیش بینی شده است، گفت: بهره برداران باید وضعیت کشت و کار خود را در سال زراعی جاری با شرایط اقلیمی منطقه تطبیق دهند تا زیان ناشی از خشکسالی به حداقل برسد.

او از بهره برداران زیر شبکه سد درودزن خواست، قبل از هر اقدامی مبنی بر کشت شتوی به منظور کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم قرارداد به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

دیدگاه