انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان فارس اینترنتی برگزار می‌شود

  • 06 مهر 1400 - 11:29
انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان فارس اینترنتی برگزار می‌شود

رئیس هیات اجرایی نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: این انتخابات در روز جمعه نهم مهرماه جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل غیرحضوری و اینترنتی برگزار خواهد شد.

امیر فلاح نیا، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعضای این سازمان جهت شرکت در انتخابات می‌توانند به وسیله گوشی هوشمند تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و رایانه به اینترنت متصل شده و به نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.
وی ادامه داد: تعداد نامزدهای احراز صلاحیت شده برای شرکت در این رقابت انتخاباتی در سه گروه عمران (رشته‌های عمران، نقشه برداری و ترافیک) گروه تاسیسات (رشته‌های تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی) و گروه معماری و شهرسازی (رشته‌های معماری و شهرسازی) نیز پس از طی تمام مراحل قانونی به ۸۲ نفر رسیده است.
او اظهار داشت: نامزدهای شرکت در این انتخابات تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری می‌توانند فعالیت تبلیغاتی داشته باشند و هرگونه فعالیت پس از آن تخلف محسوب می‌شود.
وی افزود: شیوه‌نامه مربوط به تبلیغات انتخابات نیز بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس که مرجع قابل دسترسی اعضا و نامزدها برای کسب اطلاع از پیام‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها است قرار دارد که نامزدهای انتخابات می‌توانند با مطالعه این شیوه‌نامه از مفاد آن اطلاع یابند.
او گفت: در روز برگزاری انتخابات، رای دهندگان (اعضای سازمان) از طریق یک لینک که در اختیارشان قرار می‌گیرد به سیستم رای دهی اینترنتی متصل خواهند شد و پس از احراز هویت می‌توانند به نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.
رئیس هیات اجرایی نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس ادامه داد: نرم‌افزاری که برای برگزاری این انتخابات استفاده می‌شود، گواهی آزمون امنیتی را از مراجع معتبر و قانونی اخذ کرده و از امنیت لازم جهت مخفی بودن آرای رای دهندگان و عدم امکان دسترسی اشخاص حقیقی و حقوقی به آرای ماخوذه برخوردار است.
فلاح‌نیا، تعداد اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس را ۱۵ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۶ نفر از رشته عمران، یک نفر رشته نقشه برداری، یک نفر رشته ترافیک، ۲ نفر رشته تاسیسات برقی، یک نفر رشته تاسیسات مکانیکی، سه نفر رشته معماری و یک نفر  رشته شهرسازی خواهند بود.
وی گفت: در پایان زمان قانونی انتخابات، کار شمارش آرا آغاز می‌شود و نتایج آن نیز به تفکیک رشته و آرا ماخوذه اعلام خواهد شد.
او افزود: پس از اعلام اسامی حائزین اکثریت آرا، معترضان به نتایج انتخابات پنج روز فرصت دارند تا شکایت احتمالی خود را به مراجع تسلیم کنند و نتیجه قطعی انتخابات نیز پس از بررسی شکایت‌ها و تایید نهایی آن از سوی دستگاه نظارتی استانی و کشوری اعلام خواهد شد.
رئیس هیات اجرایی نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: این هیات با هماهنگی دستگاه نظارت استان، نهایت سعی و کوشش خود را در فرآیند انتخابات به کار گرفته تا انتخاباتی در خور و شایسته اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شود.
فلاح نیا، از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس دعوت کرد که با حضور پرشور خود در این انتخابات، مسئولیت پذیری خود را به عمل درآورند تا با پشتوانه اعضا و هیات مدیره منتخب، در آینده شاهد تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های مهم در جهت ارتقاء جایگاه سازمان و بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی ساختمان و تامین منافع عمومی و حمایت هر چه بیشتر از حقوق اعضای سازمان باشیم.

دیدگاه