غرق شدگی دو نفر در فارس؛ یک نفر جانش را از دست داد

  • 04 مهر 1400 - 16:25
غرق شدگی دو نفر در فارس؛ یک نفر جانش را از دست داد

رئیس اورژانس فارس از غرق شدگی دو نفر در استان خبر داد و گفت: متاسفانه یک نفر جان باخت و یک کودک ۸ ساله نیز به مراکز درمانی انتقال داده شد.

محمدجواد مرادیان شامگاه جمعه دوم مهرماه به خبرنگاران گفت: گزارش غرق شدن یک نفر در ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه در روستای جمالی منطقه کوهمره سرخی (روستای جمالی-داخل باغ) به اورژانس اعلام شد.

مرادیان خاطرنشان کرد: پس از اعلام این حادثه، یک واحد امدادی به محل اعزام شد، اما متاسفانه فرد غرق شده در دم جان باخته بود.

او همچنین به غرق‌ شدن یک کودک ۸ ساله نیز اشاره و عنوان کرد: این حادثه ساعت ۱۵ و ۵۷ دقیقه امروز به مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام و یک واحد امدادی به محل اعزام و مصدوم را به بیمارستان نمازی شیراز منتقل کردند.

مرادیان یادآور شد که از ابتدای امسال ۵۷ مورد غرق شدگی به سامانه اورژانس استان گزارش شده که از تعداد افرادی که دچار غرق شدگی شدند ۶ نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و ۲۷ نفر به مراکز درمانی فارس برای دریافت خدمات پزشکی اعزام شدند و متاسفانه ۲۲ نفر جان باختند.

رئیس مرکز اورژانس فارس از مردم خواست تا همواره از شنا کردن در داخل استخرها، سدها و دیگر مکان‌هایی که بدون هرگونه حفاظ ایمنی و نجات غریق هستند، خودداری کرده و پس از فراگیری فن شنا تنها در مکان‌های استاندارد شنا کنند تا هرگز شاهد چنین حوادث ناگواری در سطح جامعه نباشیم.

دیدگاه