معاون وزیر آموزش و پرورش: امیدواریم مهر امسال آموزش ۳۰ درصد دانش‌آموزان حضوری باشد

  • 04 مهر 1400 - 10:17
معاون وزیر آموزش و پرورش: امیدواریم مهر امسال آموزش ۳۰ درصد دانش‌آموزان حضوری باشد

رئیس ستاد پروژه مهر بازگشایی مدارس کشور با بیان اینکه امید است که مهرامسال شاهد حضور ٣٠ درصدی دانش آموزان در فضای مدرسه باشیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۴.۵ میلیون دانش آموز این امکان را پیدا کنند که در مناطق روستایی، عشایری و نظام فنی و حرفه‌ای وارد سیستم حضوری مدارس شوند.

علیرضا کمرئی شنبه سوم مهرماه در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس استان فارس که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان شاهد ۱۶ شیراز برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: شهدا و رزمندگان با رشادت‌ها و دلاورمردی‌ها در عرصه مقاومت، در مقابل ظلم و تهاجم ایستادگی و نام خود را به عظمت و بزرگی ثبت کردند.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش برنامه‌هایی در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی کرده است، افزود: نظام تعلیم و تربیت در کشور رو به رشد و اعتلاست و نقش آفرینی در این باره از ماموریت‌ها و رسالت‌های جامعه فرهنگیان است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور مسئولان فارس در این مراسم، ادامه داد: این حضور نشان دهنده اراده دولتمردان برای پیشرفت و تعالی نظام آموزشی‌ست و قدم‌هایی‌ که در این عرصه برداشته می‌شود حاکی از هوشمندی و آینده نگری است.

کمرئی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ورود به مدرسه از روزهای فراموش نشدنی برای همه افراد است، گفت: پس از ١٩ ماه وقفه آموزشی، دانش آموزان در یک فضای حضوری برای رشد اندیشه و شکوفایی معنویت آماده خواهند شد.

او با اشاره به گستردگی فضای مجازی و تداوم آموزش‌ها در این فضا، خاطرنشان کرد: دانش آموز اگر اراده کند، بهترین استفاده را از این فضا خواهد داشت.

رئیس ستاد پروژه مهر بازگشایی مدارس کشور، یکی از اقدامات بی نظیر ایران در دوران کرونا را تلاش برای تداوم آموزش‌ها با اراده معلمان و عدم تعطیلی آموزش عنوان کرد و گفت: شبکه شاد، میلیون‌ها دانش آموز را در بستری امن برای تعلیم و تربیت کنار هم قرار داد و امروز هم رو به تکامل است.

کمرئی با اشاره به اجرای ۱۹ هزار برنامه تولیدی توسط صدا و سیما در ١٩ ماه گذشته، تاکید کرد: اجازه ندادیم دانش‌آموزی حتی در دورترین نقطه از کشور از تحصیل جا بماند، اگرچه کاستی‌هایی هم وجود داشت.

او با بیان اینکه برنامه ریزی برای برنامه‌های تلویزیونی ویژه همه دروس در سطح وسیع از امروز آغاز می‌شود، گفت: آموزش و پرورش اراده کرده که بازگشت به فضای حضوری را دوباره تجربه کند.

رئیس ستاد پروژه مهر بازگشایی مدارس کشور با بیان اینکه تعلیم و تربیت در محیط واقعی رقم می‌خورد، گفت: آموزش را از هر بستری می‌توان منتقل کرد اما انتقال یک طرفه دانش تلقی شی انگاری از دانش آموز است.

کمرئی خاطرنشان کرد: تلاش آموزش و پرورش ایجاد بسترهای حضوری دانش آموزان در مدارس با ایمن شدن شرایط به صورت نسبی و سرعت گرفتن واکسیناسیون است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ایمن شدن فضا از پیرامون و مناطق روستایی و عشایری آغاز کرده‌ایم.

دیدگاه