تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

واکسینه شدن ۲۸ درصد در فارس در برابر کرونا

  • 04 مهر 1400 - 11:14
واکسینه شدن ۲۸ درصد در فارس در برابر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که تعداد دوزهای تزریق شده واکسن کروناویروس در استان فارس از سه میلیون دوز عبور کرده و ۲۸ درصد از کل جامعه هدف در این استان واکسینه شده است.

مهرزاد لطفی شنبه ۳ مهر در چهارصد و هفتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با ابراز نگرانی در خصوص کاهش حساسیت مردم و مسئولان استان نسبت به شرایط کروناویروس، گفت: با توجه به قرارداشتن در روزهای پایانی ماه‌های محرم و صفر و آغاز مراسم‌های عروسی و همچنین بازگشایی دانشگاه ها و مدارس، یادآوری و تاکید هرچه بیشتر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار ضروریست.

او با بیان اینکه میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا حدود پنج سال کاهش داشته است، افزود: همچنین بررسی های آماری در ماه گذشته نشان می دهد سن جانباختگان مبتلا به بیماری کووید۱۹ در فارس کاهش پیدا کرده و درصد قابل توجهی از این افراد در گروه سنی زیر ۵۰ سال بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی گزارش تست های انجام شده کرونا در استان موارد مثبت طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار بالای موارد مثبت را نشان دهنده سطح گسترده شیوع بیماری دانست.

لطفی گفت: هنوز به طور کامل از موج پنجم کرونا عبور نکرده ایم و رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی، باید از مهم ترین موارد زندگی روزمره در جامعه باشد.

او در ادامه با بررسی روند اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا در استان و اعلام اینکه تاکنون بیش از سه میلیون واکسن علیه کروناویروس  شامل دوز اول و دوم به مردم فارس تزریق شده است که ۷۱ درصد از جمعیت هدف، دوز اول و ۲۸ درصد جمعیت هدف، دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، تاکید کرد: این برنامه ملی نیازمند مشارکت همگانی و همراهی سایر سازمان ها و نهادهای مرتبط است و همه در کنار هم برای سرعت بخشیدن به روند اجرای واکسیناسیون عمومی کرونا و مقابله با بیماری کووید۱۹، تلاش می کنیم.

لطفی همچنین ضمن بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه و علت های جان باختن مبتلایان طی روزهای پایانی هفته گذشته، از روند کاهشی موارد بستری بیماران کووید۱۹ در بیمارستان های استان طی چند روز گذشته خبر داد.

دیدگاه