پسر نوجوان عامل برداشت غیرمجاز از حساب پدر

  • 23 شهریور 1400 - 12:05
پسر نوجوان عامل برداشت غیرمجاز از حساب پدر

به دنبال طرح شکایت از سوی یک شهروند در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، ماموران پلیس فتا در شیراز، پسر نوجوان او را به عنوان عامل برداشت شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس در این خصوص گفت: به دنبال مراجعه مردی ۷۰ ساله و طرح دعوی مبنی بر برداشت ۱۲۰ میلیون ریال به شکل غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس تخصصی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس فارس، سلیمانی گفت: در اقدامات اولیه کارشناسان مشخص شد که متهم با استفاده از کارت شاکی اقدام به خرید یک دستگاه گوشی هوشمند موبایل به صورت اینترنتی کرده است.

رئیس پلیس فتای فارس گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم، پسر ۱۶ ساله شاکی است و پس از حضور در مقر انتظامی ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه شد، ولی با مشاهده ادله دیجیتال و مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

سلیمانی افزود: متهم در اعترافات خود اعلام کرد که همیشه می‌دانستم که مبالغ زیادی پول در کارت بانکی پدرم موجود است و همچنین از رمز کارت وی نیز با خبر بودم و از طرفی دوستانم گوشی‌های هوشمند داشتند و من هم می‌خواستم مثل آن‌ها گوشی موبایل جدید داشته باشم و این موضوعات باعث وسوسه من شد و بدون اینکه پدرم متوجه شود با کارت بانکی او اقدام به خرید کردم.

این مقام انتظامی در استان فارس توصیه کرد: شهروندان کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‎‌های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری و هنگام انجام هرگونه تراکنش دقت کنند که اطلاعات در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

سلیمانی از عموم مردم خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

دیدگاه