دستگیری باند جعل اسناد در شیراز

  • 18 شهریور 1400 - 11:07
دستگیری باند جعل اسناد در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری باند ۶ نفره جعل انواع اسناد در شیراز خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی گزارش‌های واصله مبنی بر فعالیت یک باند جاعل و صدور اسناد جعلی در شیراز، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۲۸ صدرا پس از رصد‌های اطلاعاتی و پلیسی اعضای ۶ نفره باند جاعلان که در یک منزل مسکونی کار می‌کردند شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: در بازرسی از منزل متهمان اموالی شامل لپ تاب، پرینتر رنگی، انواع مهر‌های جعلی اعم از مهر دفتر ثبت اسناد رسمی، ثبت املاک، برابر با اصل، مهر فلزی به جهت جعل سریال اسناد، ثبت احوال و تعداد کثیری اوراق اسناد وکالتنامه و پلمب سربی کشف شد.

سرهنگ شجاعی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد جاعلان برای افرادی که متقاضی مدارک هویتی، معرفی نامه، اسناد مالکیتی و گواهی نامه برای ادارات و سازمان‌های دولتی و گرفتن تسهیلات بانکی بوده اند اقدام به تشکیل مدارک و اوراق مورد نیاز می‌کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ فقره مدارک جعلی مربوط به سند منزل و خودرو که به صورت حرفه‌ای جعل و آماده ارائه به ادارات بود کشف شد، تصریح کرد: متهمان برای تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس آگاهی استان شدند.

وی به شهروندان توصیه کرد قبل از واریز هرگونه وجهی از اصالت اسناد مالکیت فروشندگان اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده هرگونه موراد مشکوک موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

دیدگاه