امسال ۲۴۵۰ سامانه برق خورشیدی به عشایر فارس تحویل می‌شود

  • 14 شهریور 1400 - 16:28
امسال ۲۴۵۰ سامانه برق خورشیدی به عشایر فارس تحویل می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اعلام کرد که براساس برنامه ریزی، تا پایان امسال ۲۴۵۰ سامانه برق خورشیدی به عشایر فارس تحویل داده می‌شود.

احمدرضا خسروی شنبه ۱۳ شهریور به خبرنگاران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸۹۶ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر در محدوده ۲۶ شهرستان تحت مدیریت توزیع برق استان فارس تحویل شده و ۵۵۴ دستگاه دیگر از این سامانه ها نیز تا پایان سال، تحویل خانوارهای عشایر غیور فارس خواهدشد.

 خسروی، با اشاره به خدمات گسترده ای که صنعت برق طی سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مردم انجام داده، گفت: اکنون همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و قصد داریم عشایر را نیز از این نعمت بهره مند کنیم.

خسروی اعتبار هزینه شده برای این تعداد سامانه تحویل شده را بیش از۱۸۹ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: به طور تقریبی ۹۰ درصد هزینه هر سامانه توسط دولت و ۱۰درصد توسط خانوار متقاضی عشایری تامین شده است.

این مقام مسئول، یادآور شد: در این طرح هر خانوارعشایر با در اختیار داشتن یک پنل خورشیدی کوچک سبک و قابل حمل می تواند به راحتی برق مورد نیاز خود را برای روشن کردن چهار لامپ کم مصرف و شارژ انواع تلفن همراه، چراغ قوه و رادیو، تامین کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خاطرنشان کرد: مراحل نیازسنجی، طراحی، الگوی ساخت و تعیین مشخصات فنی این سامانه تحت نظارت و راهبری دفتر برق روستایی شرکت توانیر و توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت انجام شده است.

خسروی، آثار محیط زیستی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: امید است با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهدکاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.

دیدگاه