تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

داروهای کرونا را از کجا تامین کنیم؟

  • 13 شهریور 1400 - 15:33
داروهای کرونا را از کجا تامین کنیم؟

گستردگی همه گیری کرونا هر روز دامنه بیشتری پیدا می‌کند و خانواده های بیشتری را به سوگ از دست رفتن عزیزان می نشاند ، بسیاری از شهروندان در شیراز و دیگر شهرها برای تامین دارو با مشکلاتی روبرو هستند ، وزارت بهداشت با انتشار فهرستی از داروخانه ها شهروندان را در این باره راهنمایی کرده است.

ابتلای ۴۱۴ هزار  نفر در فارس به کرونا از ابتدای شیوع تاکنون

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۴۱۴ هزار نفر در فارس به این بیماری مبتلا شدند.

 دکتر  روح الله حسینی روز پنجشنبه با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۴۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان فارس تهیه شده است افزود: با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۷۹ هزار و ۱۶۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶۲ هزار و ۷۷۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۴ هزار و ۸۳۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۱۴ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۶۳ هزار و ۶۴۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز چهار هزار و ۲۱۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۶۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر حسینی ادامه داد: متاسفانه با فوت ۲۸ هم استانی دیگر در اثر کرونا طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، به ۶ هزار و ۲۰۴ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با تاکید بر جدی گرفتن دستورالعمل های بهداشتی در برابر کروناتوصیه کرد: با جدی گرفتن دستورات بهداشتی در برابر کرونا مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرر و دورهمی های خانوادگی، می توانیم حافظ سلامتی خود و خانواده باشیم.

لیست داروخانه‌های منتخب عرضه‌کننده داروهای کرونا در سراسر کشور

با توجه به توزیع داروهای کرونا در داروخانه‌های منتخب، سازمان غذاودارو به منظور سهولت در دسترسی بیماران مبتلا به کرونا و جلوگیری از ازدحام در داروخانه‌های دولتی لیست این داروخانه‌ها را منتشر کرد.این لیست به صورت مستمر به‌روزرسانی می شود.

دیدگاه