پلمپ ۶۰ وسیله بازی در فارس

  • 13 شهریور 1400 - 12:26
پلمپ ۶۰ وسیله بازی در فارس

مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: امسال بالغ بر ۷۱ پروانه استاندارد برای محصولات مختلف و ۱۰۹ مجوز ظرفیت خالی در استان فارس صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: امسال بالغ بر ۷۱ پروانه استاندارد برای محصولات مختلف و ۱۰۹ مجوز ظرفیت خالی در استان فارس صادر شده است.

مرتضی رهنما در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به صدور ۳۱ پروانه حد مجاز آلاینده در محصولات کشاورزی استان فارس، گفت: صدور مجوز ظرفیت خالی به معنای فعال شدن ظرفیت‌های بلااستفاده در  بخش تولید محصولات مختلف است.

او با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۳۳۰ بار به شکل سرزده از واحدهای تولیدی بازدید شده است، گفت: در این بازدیدها ۱۶۰۰ آزمون روی محصولات مختلف تولیدی انجام شده است.

رهنما با یادآوری اینکه کارشناسان اداره کل استاندارد فارس از ۲۵۴ شهر بازی در این استان بازدید کرده‌اند، گفت: طی این بازدیدها ۶۰ وسیله بازی به دلیل نداشتن استاندارد، پلمب شده است.

او به انجام آزمون نازلهای سوخت مایع اشاره و اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار نازل بررسی شد و خوشبختانه هیچگونه مشکلی در این نازلها مشاهده نشده است.

رهنما به انجام آزمایش ۴ هزار ترازو، در مراکز مختلف عرضه اشاره و خاطرنشان کرد: در این بازدیدها، ۱۲ ترازوی وارداتی غیراستاندارد توقیف شده است.

مدیر کل استاندارد فارس ضمن یادآوری صدور ۱۱۶۰ گواهی آسانسور، گفت: در این مدت بیش از ۴۰۰ اظهارنامه واردات و صادرات در گمرک استان فارس صادر شده است.

رهنما گفت: در بازرسی از وضعیت کارگاههای تولید مصالح ساختمانی، ۶۰ مورد پرونده به اداره کل تعزیرات فارس ارسال شد که تعزیرات به دلیل احراز تخلف، ۷ مورد از این کارگاهها را پلمب کرده است.

مدیرکل استاندارد فارس خاطرنشان کرد: ۱۵۱۰ واحد تولیدی و خدماتی تحت پوشش در فارس فعال است که ۱۶۲۲ پروانه معتبر استاندارد برای محصولات تولیدی آنها صادر شده که ۱۴ درصد آنها تشویقی است.

او با بیان اینکه امسال و با هدف تحقق اهداف تعیین شده، راهکارهای حمایتی برای واحدهای تولیدی که طی یکسال هیچ مغایرت استانداردی نداشته و کمترین میزان تخلف را داشته باشند، در نظر گرفته شده است، اضافه کرد که بر اساس این سیاستهای حمایتی هزینه نمونه برداری از این واحدها دریافت نخواهد شد.

رهنما در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه شورای استاندارد استان فارس، مهمترین موارد مطرح شده در این جلسه را پیگیری استانداردسازی محصولات کشاورزی، تلاش برای روانسازی امور مربوط به استاندارد و صدور تائیدیه استاندارد برای محصولات تولید شده در استان و …. دانست.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: یکی از مهمترین موارد مطرح در این جلسه، رفع مشکلات واحدهای تولید رب گوجه فله‌ای بود که بر اساس آن کسانیکه قصد راه اندازی خط اسپتیک داشته باشند، در اولویت برای تسهیلات بانکی قرار خواهند گرفت و برای روانسازی امور مربوطه به استاندارد محصولات آنها اقدام خواهد شد.

دیدگاه