تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

رهایی یک زندانی در شهرستان پاسارگاد از قصاص

  • 11 شهریور 1400 - 16:30
رهایی یک زندانی در شهرستان پاسارگاد از قصاص

رئیس کل دادگستری استان فارس از رهایی یک محکوم به قصاص ازچوبه دار با اعلام رضایت اولیای دم و تلاش مسئولان قضایی ، اعضا وکارکنان شورای حل اختلاف شهرستان پاسارگاد خبر داد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی  اظهار کرد: بر اثر نزاع بین دو جوان با سلاح سرد در شهرستان پاسارگاد یک فقره قتل عمد رخ می دهد که  پس از صدور حکم محکومیت قاتل و تأیید تجدید نظر و نیز وصول استیذان حکم اعدام، این پرونده جهت ایجاد مصالحه به شعبه شورای حل اختلاف  پاسارگاد ارجاع و اعضای این شعبه وارد مراحل ایجاد صلح و سازش بین دو خانواده شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری استان فارس موسوی افزود: با تلاش مجدانه  رئیس حوزه و اعضای شعبه شورای حل اختلاف پاسارگاد  و برگزاری جلسات متعدد با خانواده ی اولیای دم، در نهایت در تاریخ سوم شهریورماه سال جاری  پرونده منجر به رضایت گردید.

موسوی  با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان محلی به پرونده های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع درگیری و اختلافات در سطح جامعه نیز می شود،گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می ‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

این مقام قضایی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: در آیات الهی نیز تأکید ویژه‌ای بر صلح و سازش در جامعه شده و اقداماتی از این دست می‌تواند تأثیر بزرگی بر ارتقای صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

دیدگاه