راه‌اندازی آب نمای موزیکال در شیراز

  • 10 شهریور 1400 - 15:52
راه‌اندازی آب نمای موزیکال در شیراز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: بزرگ‌ترین آب نمای موزیکال شیراز در پارک آزادی به بهره برداری خواهد رسید و افتتاح باغ موزه سنگ نیز در دستور کار است.

محمدرضا زندیه سه‌شنبه ۹ شهریور به خبرنگاران گفت: با تهیه طرح‌های جامع مطالعاتی به چشم انداز دقیقی از اطلاعات شهر شیراز دست می‌یابیم.

او با بیان این که پایگاه‌های اطلاعاتی مدون و موثری برای پردازش اطلاعات تهیه شده، افزود: طرح‌های مطالعاتی جامعی برای جایگزینی گیاهان مناسب اقلیم شیراز در ۹ جلد تهیه شده و بر مبنای آن از پوشش‌های گیاهی استفاده خواهیم کرد که دائمی بوده و به مقدار آب کمتری احتیاج داشته باشند. همچنین مطالعات جامعی برای ارتفاعات شیراز تهیه شده و به موازات آن بررسی‌هایی برای نظام کوددهی و تغذیه گیاهان که برای سال‌ها مغفول مانده بود انجام شده است.

زندیه با بیان اینکه برنامه‌های چمن کاری معمول رفته رفته از دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز خارج می‌شود، اظهار کرد: تهیه طرح GIS کل شهر شیراز در دست انجام است و بر مبنای آن متراژ چمن ها، تعداد درختان، شمار سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها و اطلاعات کلیه فضاهای سبز در غالب پایگاه اطلاعاتی بسیار مدونی در دست تهیه است. بر پایه این دستاورد مطالعاتی می‌توان نظام نظارت هوشمند را به نحو دقیقی اجرایی ساخت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۱۲۰ حلقه چاه این سازمان به صورت شبانه روزی مشغول آبیاری پوشش‌های گیاهی شیراز هستند، اظهار کرد: با توجه به کمبود بارندگی و اقلیم خشک شیراز باید از پوشش‌های گیاهی مناسبی استفاده کنیم که ذخائر آبی به هدر نرود و در کنار آن ماهیت سبز و جانفزای شیراز نیز حفظ گردد.

زندیه خاطرنشان کرد: پروژه‌های نورپردازی‌های شهری را در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهیم داد و در طی آن پروژه چپگرد صدرا، تقاطع‌های شهدای دینکان، کشن، فضیلت و نصر و همچنین نورپردازی میادین مطهری و طاووس در سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

این مقام مسئول بیان کرد: مردم شیراز استقبال ارزنده‌ای از پروژه‌های سازمان سیما و منظرشهرداری داشته اند و به همین دلیل برای ۱۲ پروژه نورپردازی بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در ادامه تصریح کرد: بزرگ‌ترین آب نمای موزیکال شیراز در پارک آزادی به بهره برداری خواهد رسید و افتتاح باغ موزه سنگ نیز در دستور کار است و باغ گل‌ها با احداث مسیری به پیاده راه چمران متصل می‌شود. همچنین ۱۳ المان شاخص شهری از افراد صاحب نام شیراز در دست تهیه است و عملیات بهسازی کوچه رندان در مجاورت حافظیه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

این کارشناس ارشد حوزه شهری در بخش دیگری از سخنانش به فرهنگسازی‌هایی که در حوزه گسترش فضای سبز انجام شده اشاره کرد و افزود: جایزه بهترین کوچه سبز برای تشویق مردم در راستای زیبا سازی معابر در دست انجام است و اولین المپیاد فضای سبز برای کارمندان و کارشناسان و پیمانکاران و ناظران سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز به منظور ارتقا دانش آن‌ها برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود.

زندیه در ادامه از طرح شناسایی درختان کهنسال در سطح شهر شیراز خبر داد و افزود: تابستان گرم و خشکی را پشت سر می‌گذاریم و به همین منظور ۸۵ تانکر آب برای پشتیبانی فضای سبز به کار گرفته شده است. همچنین درختانی که احتمال سقوط آن‌ها وجود دارد با مرور زمان حذف شده و درختان جدید جایگزین می‌شوند.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که هنوز برخی از شهروندان با هنرهای مفهومی در قالب المان‌ها آن چنان که باید آشنا نیستند، اظهار کرد: هر یک از شهروندان برداشت خاص خود را از المان‌هایی که با استفاده ازهنرهای مفهومی طراحی و اجرا شده خواهند داشت و از این نقطه نظر که جامعه را به اندیشه وا می‌دارد ارزشمند است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش گفت: سرانه فضای سبز شیراز ۲۳ متر مربع است که آمار شاخصی در میان کلان شهرهای ایران قلمداد می‌شود. شهر دیرینه شیراز همیشه به طراوت و شادابی شهره عالم بوده و تلاش داریم تا از گل‌ها فصلی که عمر کمی داشته و به آب زیادی احتیاج دارند کاسته و به جای آن از درخت و درختچه‌ها استفاده کنیم.

زندیه خاطرنشان کرد: برنامه تغییر و اصلاح نهضت مبلمان شهری را قبلا به شهرداری ارایه داده ایم و در دوره جدید نیز به دنبال بازنگری آن هستیم. همچنین با تهیه بانک اطلاعاتی المان مبلمان شهری در می‌یابیم کدام منطقه در این حوزه دچار فقر است. این طرح جامع تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

دیدگاه