۲۶ طرح عمرانی هفته دولت در اقلید به بهره برداری رسید

  • 06 شهریور 1400 - 13:16
۲۶ طرح عمرانی هفته دولت در اقلید به بهره برداری رسید

معاون استاندار فارس از افتتاح ۲۶ طرح عمرانی در حوزه های مختلف با اعتبار ۱۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در هفته دولت در شهرستان اقلید خبر داد و اظهار داشت : با افتتاح این طرح ها توسعه زیرساخت های صنعت و تامین برق در شهرستان رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا قاسم پور شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح تعدادی از این طرح ها در شهرستان اقلید افزود: شبکه برق ۲۳۰ کیلو ولت منطقه حسن آباد که بر اساس مطالعات میدانی با هدف رفع افت ولتاژ احداث شده به بهره برداری می رسد این طرح  دارای اعتبار ۵۷ میلیارد تومان است.

قاسم پور همچنین در آیین افتتاح دو طرح آبیاری بارانی در روستاهای آسپاس و بازیچه این شهرستان گفت : با وجود شرایط خشکسالی توسعه آبیاری‌های نوین در صرفه جویی در منابع آب، توسعه پایدار را به همراه دارد.

وی افزود: این طرح ها با مشارکت بخش خصوصی   ۵۷ هکتار از مزارع روستاهای آسپاس و بازبچه را تحت پوشش قرار می‌دهد و اعتبار اختصاص یافته آن ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس همچنین در مراسم افتتاح طرح روشنایی «چال باباشاه» در جوار تفرجگاه محمد رسول الله (ص) اقلید به اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی این طرح اشاره کرد و افزود: این طرح با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق و شهرداری اقلید طراحی و اجرا شده است.

همچنین بهره برداری از شبکه و پست برق داخلی پروژه ۱۹۲ واحدی مسکن مهر اقلید با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باحضور معاون استاندار فارس افتتاح شد.

به گفته قاسم پور این مجموعه واحد های مسکن مهر قرار است تا پایان مهر ماه تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شود.

همچنین بهره‌برداری از جایگاه سوخت در منطقه صنعتی تیمارجان و محور مواصلاتی طریق الرضا(ع)  از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در سفر قاسم پور به اقلید بود که با اعتبار یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان احداث شده است.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

دیدگاه