افتتاح ۱۷۰ میلیارد تومان پروژه ارتباطی در فارس

  • 06 شهریور 1400 - 15:14
افتتاح ۱۷۰ میلیارد تومان پروژه ارتباطی در فارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اعلام کرد که به مناسبت هفته دولت، شماری از پروژه‌های ارتباطی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان، افتتاح می‌شود.

مهرداد سهرابی جمعه ۵ شهریور گفت: طرح‌های آماده افتتاح در هفته دولت، شامل پروژه های اپراتور همراه اول با اعتبار ۶ میلیاردتومان، اپراتور ایرانسل با اعتبار ۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، شرکت مخابرات ایران با اعتبار ۴۳ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان و شرکت ارتباطات زیرساخت با اعتبار ۶۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات فارس، سهرابی پروژه های اپراتور همراه اول را شامل نصب و راه اندازی ۱۲ سایت جدید در نقاط شهری، روستایی و جاده ای و پروژه های اپراتور ایرانسل را در حوزه روستایی شامل راه اندازی یک سایت جدید با تکنولوژی ۴G و ارتقای ۶ سایت به نسل چهارم و در حوزه شهری شامل راه اندازی ۷ سایت جدید دارای تکنولوژی ۲Gو ۳G و ارتقای تعداد ٣٧ سایت به نسل های سوم و چهارم و در حوزه جاده ای شامل راه اندازی یک سایت جدید دارای تکنولوژی ۴G، ۲G و ارتقای ٢١ سایت به نسل سه و چهار اینترنت پرسرعت ذکر کرد.

مدیر کل ارتباطات استان فارس افزود: در حوزه خدمات شرکت مخابرات ایران، طرح هایی در بخش های توسعه شبکه فیبرنوری، کافو و دیتا آماده بهره برداری شده است.

سهرابی طرح های شرکت ارتباطات زیرساخت در استان فارس را شامل سه پروژه توسعه شبکه دیتا به میزان ۲۶۰ گیگابیت بر ثانیه، راه اندازی هاب ماهواره ای بومهن و سیگنال رسانی به ۱۶ ایستگاه پرقدرت صدا و سیما بیان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: با توسعه زیرساخت های ارتباطی استان توسط وزارت ارتباطات امروز شاهد ارتقای کیفیت خدمات این حوزه و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و نقاط روستایی استان هستیم و مردم در دورترین نقاط استان به شبکه ملی اطلاعات و خدمات دولت دسترسی دارند و این خدمات علاوه بر تحقق عدالت ارتباطی، زمینه رفاه و آسایش مردم را فراهم کرده است.

دیدگاه