خرید تضمینی گندم در فارس تمام شد

  • 05 شهریور 1400 - 16:11
خرید تضمینی گندم در فارس تمام شد

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در این استان تمام شده است، خاطرنشان کرد که بیش از نصف گندم خریداری شده توسط این سازمان بوده است.

هدایت‌الله رحیمی پنج‌شنبه ۴ شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال روند عملیاتی خرید گندم مازاد کشاورزان استان فارس از ۱۰ فروردین آغاز و تا سوم شهریور ادامه داشت، افزود: بیش‌از ۵۰ درصد گندم مازاد کشاورزان توسط شبکه بزرگ تعاون روستایی استان فارس به صورت تضمینی و توافقی خریداری شد.

او گفت: از ۵۰۴ هزار تن میزان کل خرید گندم استان فارس امسال، ۲۶۵هزار تن توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده که از این میزان ۲۷ هزار تن توافقی و ۲۳۸ هزار تن خرید تضمینی انجام شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی با دارا بودن ۸۸ مرکز خرید فعال در ۲۹ شهرستان به صورت شبانه‌روزی در فصل برداشت گندم فعالیت داشته و با توجه به گستردگی استان و تنوع آب‌و هوایی این روند ۵ ماه به طول انجامید.

او با اشاره به مشکلات و چالش‌های خرید گندم، اضافه کرد: بارندگی تابستانه چالش مهم شبکه تعاون روستایی استان فارس بود که بیش از ۲۰ هزار تن گندم در مراکز استان در خطر آسیب قرار گرفت که با تلاش و همکاری خوب مجموعه توانستیم با حمل و بارگیری به موقع ۲۰ هزار تن گندم را از خطر آسیب محافظت کنیم.

رحیمی عنوان کرد: فعالیت میدانی اعم از خرید، حمل و بارگیری گندم از تاریخ ۱۰ فروردین ماه در مرکز خرید اشکنان شهرستان لامرد آغاز و در سوم شهریور در مرکز خرید شهرمیان شهرستان اقلید، پایان یافت، اما فعالیت اجرایی جهت تسویه حساب گندم تا پایان شهریور ادامه دارد و عملا ۶ ماه از سال شبکه تعاون روستایی در امر خرید گندم مشارکت داشته است که قابل تقدیر است.

دیدگاه