۱۵۰۰ تبعه افغانستان از فارس به مرزهای شرقی کشور منتقل شدند

  • 01 شهریور 1400 - 16:23
۱۵۰۰ تبعه افغانستان از فارس به مرزهای شرقی کشور منتقل شدند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: به دنبال تحولات اخیر و ورود اتباع افغانستان به ایران، تاکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ تبعه غیرمجاز افغان در استان فارس شناسایی و به مرزهای شرقی کشور منتقل شده‌اند.

سید علاالدین کراماتی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تحولات کشور افغانستان سبب شد که بسیاری از مردم این کشور به شکل گروهی و خانوادگی از طریق مرزهای کشور وارد استان فارس شوند که این افراد در نقاط مختلف استان در گروه‌های ۲۰۰، ۳۰۰ و حتی ۵۰۰ نفری شناسایی و به کمپ‌ها و محل‌های پیش بینی شده در مرزهای شرقی کشور منتقل شدند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این افراد به شکل غیر قانونی وارد کشور می‌شوند، هرگونه پناه دادن به این افراد توسط اتباع افغانستان که به شکل قانونی در استان حضور دارند تخلف محسوب است و برخوردهای قانونی لازم با متخلفان انجام خواهد شد.
او اظهار داشت: همچنین از شهروندان استان فارس نیز تقاضا داریم که از به کار گیری اتباع بیگانه غیر مجاز به ویژه در شرایط فعلی از اتباع افغانستان جدا خودداری کنند.
کراماتی افزود: به کار گیری این افراد در شغل‌های مختلف ممنوع است و چنانچه مواردی مشاهده و گزارش شود با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس بیان کرد: هم‌اینک در استان فارس حدود ۸۰ هزار افغان مجاز حضور دارند و برآورد می‌شود به میزان سه تا چهار برابر این تعداد اتباع  غیرمجاز افغانستان در این استان حضور داشته باشند.

دیدگاه