سه بیمارستان صحرایی در فارس به یاری درمان کرونا آمد

  • 27 مرداد 1400 - 13:04
سه بیمارستان صحرایی در فارس به یاری درمان کرونا آمد

استاندار فارس با اشاره به اینکه چند بیمارستان پشتیبان برای پذیرش بیماران کرونایی پیش‌بینی شده و سالن‌هایی هم برای بستری بیماران تجهیز شده است، گفت: سه مورد بیمارستان صحرایی راه‌اندازی و دو بیمارستان صحرایی دیگر هم در دست اقدام است.

عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ۲۶ مرداد در بازدید از بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های علی اصغر و نمازی با بیان اینکه کادر درمان همه تلاش خود را برای درمان کرونا به کار گرفته است، اظهار کرد: متاسفانه ورودی بیماران کرونایی به گونه‌ای است که فشار زیادی بر سیستم بهداشتی و درمانی می‌آورد.

او با اشاره به این که هم اکنون ۱۴۰ بیمار بستری دائم، ۱۰۰ بیمار سرپایی و ۲۴ نفر در آی سی یو بیمارستان علی اصغر مستقر هستند، افزود: امیدواریم با تلاش کادر این بیمارستان، بیماران بهبود یابند و تلاش می‌کنیم کمبودهایی مانند حقوق کادر درمان به ویژه در بیمارستان‌های عفونی که عمده زحمت بر دوش آن‌ها است مرتفع شود.

استاندار فارس با بیان این که تلاش می‌کنیم اقلام ضروری مورد نیاز درمان بیماران کرونایی را تامین کنیم، ادامه داد: پزشکان اعلام می‌کنند که داروهای اصلی مورد نیاز موجود است و در بیمارستان‌ها تجویز می‌شود؛ هرچند با روندی که بیماری طی می‌کند اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود و مردم خودشان همکاری نکنند امکان سرویس دهی وجود ندارد.

رحیمی با اشاره به اینکه چند بیمارستان پشتیبان برای پذیرش بیماران کرونایی پیش‌بینی شده و سالن‌هایی هم برای بستری بیماران تجهیز شده است، عنوان کرد: سه مورد بیمارستان صحرایی راه‌اندازی و دو بیمارستان صحرایی دیگر هم در دست اقدام است.

او افزود: تلاش می‌کنیم در کنار بیمارستان علی اصغر که کادر متخصص و امکانات خوبی دارد سالن دیگری تهیه و راه اندازی کنیم؛ هرچند که هم اکنون حتی از مسجد بیمارستان هم به عنوان درمانگاه استفاده می‌شود.

استاندار فارس گفت: با این تعطیلاتی که به دستور رئیس جمهور اعلام شده و با سخت گیری که اجرا می‌شود، امیدواریم ورودی بیماران کرونایی کاهش پیدا کند و روند مقابله با بیماری کرونا بهبود یابد.

دیدگاه