احکام دادگاه صرافان کلاهبردار در شیراز صادر شد

  • 25 مرداد 1400 - 14:58
احکام دادگاه صرافان کلاهبردار در شیراز صادر شد

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به صدور احکام دادگاه پرونده صرافان کلاهبردار در شیراز، خاطرنشان کرد که متهمان به حبس‌های طویل المدت محکوم شده‌اند.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی یکشنبه ۲۴ مرداد به خبرنگاران گفت: پرونده صرافان کلاهبردار، سه متهم اصلی دارد که به اتهام کلاهبرداری شبکه‌ای، در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس محاکمه و هرکدام به حبس، رد مال و پرداخت وجوه دریافتی از شکات و جزای نقدی در حق دولت، محکوم شده‌اند.

او خاطرنشان کرد: سه متهم اصلی این پرونده کلاهبرداری که در پوشش صرافی و به صورت غیر مجاز اقدام به اخذ وجوه کلان از مردم کرده بودند، به حبس‌های طولانی مدت، رد مال در حق شاکیان پرونده و جزای نقدی ۲ هزار میلیارد ریالی محکوم شدند.

موسوی گفت: متهم ردیف اول این پرونده به تحمل ۱۸ سال و ۹ ماه حبس تعزیری به لحاظ شرکت در ۱۷۰ فقره کلاهبرداری مطابق با شکایت شکات خصوصی و همچنین ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری به لحاظ خروج غیر قانونی از کشور، متهم ردیف دوم به تحمل ۱۷ سال حبس تعزیری و متهم ردیف سوم به تحمل ۱۶ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شدند.

این مقام ارشد قضایی استان فارس افزود: متهمین علاوه بر حبس‌های اعلام شده هریک به پرداخت جزای نقدی ۲ هزار میلیارد ریالی در حق دولت و همچنین رد مال معادل وجوه ریالی و ارزی مطابق اظهارات شکات خصوصی و رسیدهای استنادی محکوم شده‌اند.

وی در ادامه بیان داشت: از زمان تشکیل پرونده مذکور به لحاظ تعدد شکات و مالباختگان موضوع در دستور کار ویژه مقامات دادگستری استان قرار گرفت و پس از دستگیری متهم ردیف اول پرونده و استرداد وی از خارج از کشور روند رسیدگی به پرونده با سرعت در دستورکار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری فارس خاطرنشان کرد که رأی صادره قطعی نیست و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دیدگاه