۴۸۱ پناهجوی افغان رها شده در ارتفاعات لارستان نجات یافتند

  • 22 مرداد 1400 - 14:08
۴۸۱ پناهجوی افغان رها شده در ارتفاعات لارستان نجات یافتند

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران انتظامی لارستان با اقدام به موقع مانع از سردرگمی و فوت ۴۸۱ اتباع بیگانه رها شده در کوه‌های اطراف آن شهرستان شدند.

بنا بر مطلب ارسالی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی فارس، سردار رهام‌ بخش حبیبی پنجشنبه در این باره افزود: به دنبال تحولات منطقه‌ای در مرزهای شرقی و هجوم پناهندگان غیرمجاز به کشور، ماموران انتظامی لارستان از طریق گزارش‌های مردمی مطلع شدند تعداد زیادی اتباع بیگانه به صورت خانوادگی وارد ایران شده‌اند و افراد سودجو و کلاهبردار آنان را در کوههای اطراف لارستان رها کرده‌اند.

وی افزود: ماموران انتظامی در قالب هشت گروه  پس از هماهنگی با مقام قضایی به صورت پیاده و همچنین به وسیله یک فروند بالگرد متعلق به اورژانس به کوه‌های صعب‌‎العبور لارستان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: ماموران پس از ساعت‌ها جستجو ۴۸۱ نفر از اتباع بیگانه که به صورت خانوادگی در کوه‌های اطراف لارستان سردرگم و به دلیل نداشتن آب و غذا و گرمای بیش از حد هوا احتمال مرگ و میر آنان وجود داشت را پیدا کردند.

حبیبی با بیان اینکه ماموران انتظامی به دلیل رعایت حقوق شهروندی پس از ساماندهی در مکانی مناسب امکانات اولیه را در اختیار این افراد پناهنده قرار دادند،گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و اقدامات قانونی از طریق دستگاه قضایی انجام شده است.

این مقام انتظامی توصیه کرد: افرادی که قصد ورود به کشور ایران دارند از طریق مبادی رسمی و قانونی اقدام کنند تا در دام افراد کلاهبردار و شیاد قرار نگیرند.

بر اساس این گزارش، جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار شهرستان لارستان با حضور در مقر انتظامی از اقدام به موقع پلیس در نجات جان تعداد زیادی از اتباع بیگانه تقدیر و تشکر کرد.

لارستان به مرکزیت شهر لار در ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.

عکس تزئینی است.

دیدگاه