دستگیری اعضای باند عرضه کننده موادغذایی تقلبی در شیراز

  • 20 مرداد 1400 - 10:20
دستگیری اعضای باند عرضه کننده موادغذایی تقلبی در شیراز

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از دستگیری اعضای یک گروه که اقدام به بسته‌بندی و عرضه اقلام مختلف موادغذایی با مارک‌های تقلبی می‌کردند، با همکاری یگان امداد پلیس آگاهی استان فارس در شیراز خبر داد.

مهدی حسنی سه‌شنبه ۱۹ مرداد به خبرنگاران گفت: به دنبال اقدامات گشت مشترک سازمان صمت، یگان امداد آگاهی و سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز، یک منزل مسکونی شناسایی و در بازرسی از آن، اقدامات متقلبانه‌ای در زمینه موادغذایی کشف شد.

حسینی گفت: در محل مورد بازرسی، افراد متقلب روغن های خوراکی ۲۰ لیتری را در ظرف های۷۰۰ سی سی و یک لیتری بسته بندی و تحت عنوان روغن زیتون در بازار عرضه می‌کردند.

معاون صمت فارس گفت: این گروه همچنین اقدام به تهیه چای خارجی و تغییر بسته‌بندی آنها و درج مارک‌های معتبر بر روی بسته‌های جدید کرده و این اقلام را در بازار توزیع می‌کردند.

حسینی همچنین وی به کشف برخی از کالاهای تقلبی و قاچاق با برندهای خارجی یا جدید در این مکان اشاره و اضافه کرد: در بازرسی انجام شده انواع کالاها مانند روغن زیتون، چای خارجی، آب آناناس، آب پرتقال، زیتون، مسواک، آدامس و غیره که به شکل قاچاق و غیرمجاز تهیه شده بود، کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول با اشاره به ارجاع این پرونده به مقام قضایی، گفت: کالاهای تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف، سلامت و امنیت جانی افراد به خصوص کودکان و سالمندان را با مخاطره جدی مواجه می‌کند بنابراین لزوم توجه و دقت بیشتر فروشندگان و خریداران به صحت و سلامت موادغذایی اهمیت زیادی دارد.

حسینی از مراکز عرضه خُرد کالاهای و اقلام غذایی و بهداشتی درخواست کرد که در تامین کالا مشخصات سلامت درج شده روی بسته بندی و همچنین روند قانونی تهیه و تولید آن دقت کرده و از خرید و عرضه کالاهای فاقد مارک‌های دارای شناسه‌های بهداشتی و اقتصادی، امتناع کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از شهروندان نیز درخواست کرد که هنگام تهیه اقلام مورد نیاز خود، تنها به فروشگاه‌های عرضه کننده معتبر مراجعه کرده و از خریدن کالاهایی که فاقد مشخصات بهداشتی و استاندارد نیستند، خودداری کنند.

دیدگاه