یاد روز حافظ با محوریت “حافظ و هنر” برگزار می‌شود

  • 18 مرداد 1400 - 11:05
یاد روز حافظ با محوریت “حافظ و هنر” برگزار می‌شود

استاندار فارس با اشاره به اینکه این آیین در مهرماه امسال با محوریت «حافظ و هنر» برگزار می‌شود، گفت: برگزاری آیین یاد روز بزرگان دیار فارس به ویژه خواجه حافظ شیرازی، در حقیقت بستری برای معرفی داشته‌های فرهنگی ایران زمین به جهان است.

عنایت‌الله رحیمی یکشنبه ۱۷ مرداد در جلسه ستاد برگزاری یاد روز حافظ، عنوان کرد: برگزاری آیین یاد روز بزرگان دیار فارس به ویژه خواجه حافظ شیرازی، در حقیقت بستری برای معرفی داشته‌های فرهنگی ایران زمین به جهان است.

او ادامه داد: بسیاری از افراد در سطح بین‌المللی ایران را با بزرگانی همچون حافظ و سعدی می‌شناسند؛ بنابراین دولت‌هایی که توجه به مباحث فرهنگی را در دستور کار قرار می‌دهند باید تلاش، اهتمام و اعتبار بیشتری برای معرفی جامع و کامل این بزرگان به کار گیرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه همکاری‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم از سوی مدیریت ارشد استان انجام خواهد شد، اشعار حافظ را یکی از منابع غنی الهام گرفتن در هنر معرفی کرد و افزود: همه ابعاد هنر در اشعار حافظ نمود دارد.

رحیمی یادآور شد: پیوند  قرآن با شعر در آثار حافظ به زیبایی تجلی یافته و او  این پیوند را به هنری ترین شکل ممکن خلق کرده است.

او افزود:  ارتباط حافظ و هنر ارتباطی دو سویه است؛ به گونه‌ای که ابعاد مختلف هنر از اشعار حافظ بهره گرفته و حافظ نیز در اشعارش از هنرهای گوناگون بهره‌مند شده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه یاد روز حافظ برای بیست و پنجمین سال متوالی در شیراز برگزار می‌شود، اظهار کرد: اعضای ستاد برگزاری این آیین باید در کمیته های زیرمجموعه ستاد موضوعات مختلف از جمله نشست‌های علمی، تبلیغات شهری در سطح استانی و ملی، تکمیل مراحل نهایی ساخت تندیس حافظ، فراهم کردن بستر اینترنت رایگان برای دسترسی عمومی به برنامه‌های یاد روز و … را پیگیری کرده و نتایج را به صورت هفتگی گزارش دهند.

رحیمی ابراز امیدواری کرد که آیین یاد روز حافظ به گونه‌ای در خور نام بلندآوازه این شاعر نامدار و متناسب با جایگاه شیراز در فرهنگ و ادب ایران و جهان برگزار شود.

دیدگاه