مسئولان فارس جان باختن حافظان طبیعت در فیروزآباد را تسلیت گفتند

  • 14 مرداد 1400 - 10:47
مسئولان فارس جان باختن حافظان طبیعت در فیروزآباد را تسلیت گفتند

مسئولان استان فارس با صدور پیام هایی جان باختن سه تن از دوستداران طبیعت در عملیات مهار آتش در ارتفاعات هایقر فیروزآباد را تسلیت گفتند و رشادت آنها را ستودند.

استاندار فارس در پیام تسلیتی به همین مناسبت تصریح کرد: خبر غم انگیز شهادت سه تن از عزیزانی که در مهار آتش سوزی شهرستان فیروزآباد، به لقاءالله پیوستند، باعث تاسف و تاثر فراوان شد.
عنایت‌الله رحیمی افزود: مردم فهیم و قدرشناس استان فارس، قدردان فداکاری و از جان گذشتگی جان باختگان دوستدار طبیعت هستند و یاد و خاطره آنان را در دل و ذهن، زنده نگه می دارند.
استاندار فارس اظهار داشت: یقینا اجر و ثواب این عزیزان به خدا پیوسته و آن عزیزی که بر اثر سوختگی در هنگام اطفای حریق، به افتخار جانبازی، نایل شده است، نزد خداوند، محفوظ است.
در این پیام آمده‌ است: برای آن عزیزانِ به خداپیوسته رحمت واسعه الهی و برای خانواده داغدار و محترم آنان، منسوبین گرامی و مردم شریف استان فارس به ویژه مردم عزیز شهرستان فیروزآباد، صبر و آرامش را از خداوند بزرگ خواهانم.
رحیمی همچنین برای مصدوم و جانباز این حادثه نیز آرزوی سلامتی داشت.
عروج مظلومانه و شهادت گونه
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز در پیامی، جان باختن سه تن از نیروهای امدادی در عملیات مهار آتش در ارتفاعات جنگلی منطقه هایقر شهرستان فیروزآباد تسلیت گفت.
عبدالحسن صمد نژاد افزوده است: باردیگر غریو مظلومیت و حقانیت طبیعت دوستان و عاشقان طبیعت این سرزمین با خون شهیدانی از این خطه در گوش هموطنانمان طنین انداز شد، دلیرمردانی که پیوند دهنده طبیعت و ایثارند و در برابر شعله های بی امان و بی رحم آتش  سینه سپر کردند و با شهامت تمام برای نجات جان جنگلها در قلب حادثه هستی خود را فدا کردند.
در این پیام آمده است: بدون شک رشادت و برومندی این جوانان غیور و دلیران بی باک و شجاع تا ابد در قلب و جان مردم این دیار باقی خواهد ماند و از تلاش بی ریا، صادقانه، خالصانه و عاشقانه این عزیزان به نیکی یاد خواهد شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در ادامه تصریح کرد: بی تردید حماسه شجاعت و از جان گذشتگیشان سرلوحه جامعه عرصه های منابع طبیعی قرار دارد و با فداکاری خود ، به واقع تجلی گر سقف و میزان تعهد الهی و انسانی در مقابل حفاظت از انفالند.
در ادامه این پیام آمده است: اینجانب ضمن ابراز تاسف و همدردی این حادثه غم انگیز و جانکاه را به خانواده های معزا، بستگان، مردم شریف شهرستان فیروزآباد و به ویژه منطقه روستای چهار قاش از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزآباد ، جامعه سبزجنگل ،فعالان ،محافظان ، دوستداران طبیعت و سازمان های مردم نهاد، تسلیت عرض می کنم.

آتش‌سوزی تنگه هایقر فیروزآباد که دوشنبه ۱۱مرداد آغاز شد، سه‌شنبه ۱۲ مرداد فروکش کرد و باری دیگر در همین روز دوباره شعله‌ور شد.

این آتش‌سوزی به دنبال دستور استاندار فارس، اعزام سه بالگرد و حضور نیروهای امدادی و مردمی و بسیج ظرفیت‌ها و امکانات، بامداد چهارشنبه ۱۳مرداد مهار شد.
ناصر، حامد و رضا بهزادی اعضای یک خانواده ساکن در روستای چهارقاش در بخش مرکزی شهرستان فیروزآباد با دیدن شعله‌های آتش به یاری آمده بودند اما در محاصره آتش قرار گرفتند و جان خود را در راه دفاع از میراث طبیعی آیندگان ایران هدیه کردند.

بنا بر اعلام اورژانس فارس، در این حادثه جهانبخش بهزادی نیز با سوختگی ۵۴ درصد از ناحیه کمر و هر ۲ دست، دچار مصدومیت شده و به سرعت توسط تکنسین‌ های اورژانس به بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) شیراز منتقل و بستری شد.

 در این حادثه همچنین یک نفر دیگر دچار مسمومیت شد که برای درمان به بیمارستان فیروزآباد اعزام شد .
به گفته حسین آرگیو فرماندار فیروزآباد، پیکر جانباختگان این حادثه پنجشنبه ۱۴ مردادماه تشییع می‌شود.

دیدگاه