توزیع بالغ بر ۷۰ هزار تن کود شیمیایی در فارس

  • 11 مرداد 1400 - 9:05
توزیع بالغ بر ۷۰ هزار تن کود شیمیایی در فارس

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۷۶ هزار تن کود اوره سهمیه این استان جذب و در بین کشاورزان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید ابراهیمی زاده تصریح کرد: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته به طوری که بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن کود اوره بیش از بازه زمانی مذکور توزیع شده است. 

وی افزود: میزان توزیع کود در استان فارس صعودی است چرا که این میزان نسبت به سال قبل تر 1398 بیش از ۱۱۵ درصد فزونی نشان می دهد؛ در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۸ حدود ۳۵ هزار و ۵۰۰ تن کود در این استان توزیع شده بود. 

این مقام مسئول اظهار کرد: با عنایت به هماهنگی های انجام شده هیچ مشکلی در تدارک کود اوره مورد نیاز کشاورزان در استان فارس وجود ندارد و این کود مطابق سهمیه های اعلامی از محل تولیدات شرکت پتروشیمی شیراز در دسترس است. 

ابراهیمی زاده بیان کرد: کودهای شیمیائی مورد نیاز کشت پائیزه استان اعم از ازته، فسفاته و پتاسه نیز از هم اکنون به اندازه کافی تدارک و در انبارهای سازمانی ذخیره سازی شده و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. 

به گفته او؛ کود های تخصیصی از طریق کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در اقصی نقاط استان فارس در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار می گیرد؛ کارگزاران می توانند از هم اکنون نسبت به خرید سهمیه مربوطه اقدام تا در اسرع وقت نسبت به حمل اقدام گردد.

دیدگاه