۲۴۷ هزار واحد مسکن روستایی فارس مقاوم سازی شد

  • 09 مرداد 1400 - 10:56
۲۴۷ هزار واحد مسکن روستایی فارس مقاوم سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: در مجموع از ۳۷۶ هزار واحد مسکن روستایی فارس حدود ۲۴۷ هزار واحد تاکنون مقاوم سازی شده است.

به گزارش ایرنا،عطا الله زمانی جمعه در آیین بهره برداری از ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومین در این استان افزود: مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی استان فارس اکنون ۶۵ و نیم درصد رسیده است که امیدواریم  باتوجه به اینکه تسهیلات مسکن روستایی امسال به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته مابقی واحدهای نامقاوم استان نیز با کمک مردم و حمایت دولت مقاوم سازی شود.

وی با بان اینکه فارس از نظر مقاوم سازی واحدهای روستایی رتبه اول کشور را دارد،گفت: ضروری است که واحدهای باقیمانده نیز باتوجه به حوادث طبیعی این استان سریعا مقاوم سازی شود تا در حوادث آتی مشکلی از این نظر برای اهالی روستاهای فارس پیش نیاید.

طرح هادی در فارس بیش از میانگین کشوری اجرا شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه با بیان اینکه طرح هادی روستایی در فارس بیش از میانگین کشوری اجرا شده، گفت: این طرح در ۵۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار معادل یک هزار و ۲۶۴ روستا این طرح اجرایی شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن با تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی گام های موثری برای توسعه و محرومیت زدایی در استان فارس برداشته است،هم اکنون برای صد درصد روستاهای استان فارس طرح هادی تهیه شده و در ۵۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار معادل یک هزار و ۲۶۴ روستا این طرح اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه شاخص توسعه روستایی در زمینه طرح هادی در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است،گفت: این طرح ها در ۲ هزار و ۳۳۸ روستا در استان فارس تهیه  شده و ۳۳۵ طرح هادی سال گذشته در فارس اجرا شده است.

زمانی با تقدیر از حمایت های استاندار فارس ، تامین مسکن محرومین ، توسعه روستایی و پیگیری احداث مسکن اقدام ملی را از کارکردهای اصلی بنیاد دانست و با تجلیل از مقام مرحوم علیرضا تابش رییس فقید بنیاد مسکن اظهار داشت: بسیاری از خدماتی که در زمینه تامین مسکن محرومین در استان فارس و سایر استان ها امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم نتیجه تلاشها و مدیریت جهادی تابش است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه با بیان اینکه در سالی که گذشت  و امسال طرح تامین ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان و اقشار آسیب پذیر در فارس ۱۰۰  درصد پیشرفت داشت گفت: این طرح با تاکید بر توسعه روستایی و محرومیت زدایی دنبال  شده و امروز به بهره برداری رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین گفت: طرح ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان و اقشار آسیب پذیر در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه سال گذشته در فارس اجرایی شد و ۱۰۰ درصد  پیشرفت داشته است ، در قالب این طرح ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و وام های ارزان قیمت ۵۰ میلیون تومانی در اختیار مالکان واحد های مسکونی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: متقاضی حدود ۲ هزار واحد  از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومینی که امروز هشتم مردادماه ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیده مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و مابقی واحدها نیز به سایر افراد محروم که تحت پوشش این دو ارگان حمایتی نبوده اند تعلق گرفته است.

دیدگاه