تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

شهردار شیراز: ۲۵۰ پروژه درحال ساخت در این شهر وجود دارد

  • 07 مرداد 1400 - 6:39
شهردار شیراز: ۲۵۰ پروژه درحال ساخت در این شهر وجود دارد

شهردار شیراز گفت: ۲۵۰ پروژه شهری در حال ساخت در شیراز وجود دارد که بخشی از آن تا پایان شهریور ماه امسال و بخشی دیگر تا آخر سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدر اسکندرپور پنجم مرداد در آیین افتتاح پروژه های تفریحی ،فرهنگی و ورزشی شهرداری منطقه ۵ و سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به خدمات زنده یاد مهران اعتمادی (شهردار سابق شیراز) اشاره کرد و گفت: اعتمادی فردی پرتلاش و سخت کوش بود که تا آخرین روزهای عمر خویش در حال خدمت و پیگیری امورات عمرانی و سازندگی فارس و شیراز بود.

شهردار شیراز افزود: نسل انسان های سختکوش،دست پاک و صادق که ایثارگری و گذشت مهمترین خصوصیت آنها بود در حال کم شدن است.ا

وی با اشاره به افتتاح ۴ پروژه عمرانی شهری در منطقه ۵ شیراز بیان کرد: با تزریق مالی ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده چندین پروژه دیگر هم در این منطقه افتتاح خواهد شد.

اسکندرپور با بیان اینکه تنها ۹ روز تا پایان کارش و آغاز فعالیت شورای ششم فرصت دارد گفت: قطعا شهرداری پرتوان توسط شورای جدید انتخاب خواهد شد که به مردم این شهر تاریخی و زیبا خدمت کند.

وی عنوان کرد: یک رام قطار در سال ۹۶ حدود ۲۴ میلیارد تومان قیمت داشت اما اکنون بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان است و این وضعیت در حالی وجود دارد که هزینه‌های ساخت پروژه های شهری چندین برابر شده اما درآمد شهرداری رشد متناسبی با تورم نداشته است.

وی در روزهای پایانی کار خود از مردم حلالیت طلبید و گفت: امیدوارم شیراز و مردمانش در آینده حالی بهتر داشته باشند.

شورای پنجم و شهردارمنتخب این دوره به شعار خود پایبند بود

رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: شورای پنجم و شهردار منتخب این دوره به شعار انسان محوری که اصلیترین رویکردشان است وفادار بوده اند.

عبدالرزاق موسوی افزود: انسان محوری از نگاه اسلامی و انسانی مدنظر این دوره مدیریت شهری بوده است و بر همین اساس تمام اقدامات فیزیکی و نرم افزاری که در این دوره مدیرت شهری شیراز انجام شده از پشتوانه فرهنگی برخوردار بوده است.

شهردار منطقه پنج شیراز نیز در این مراسم گفت: ۴ پروژه عمرانی شامل نخستین خانه شطرنج و کشتی در فرهنگسرای لاله افتتاح شد.

فرود بذرافشان افزود: حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای تجهیز سالن کشتی و شطرنج این مجموعه فرهنگی هزینه شده است.

وی ادامه داد: بوستان مطالعه دیگر طرحی است که با یک هکتار مساحت به بهره برداری رسیده است که در این بوستان سالن مطالعه و کتابخانه به مساحت ۲۰۰ مترمربع و همچنین خانه شطرنج به مساحت ۱۰۰ مترمربع پیش بینی شده است که هزینه تملک این بوستان ۳۶ میلیارد تومان و هزینه اجرا نیز هفت و نیم میلیارد تومان بوده است.

شهردار منطقه پنج شیراز گفت: سالن ورزشی زنده یاد مهران اعتمادی (شهردار سابق شیراز) به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع دیگر طرح به بهره برداری رسیده در منطقه ۵ شیراز است.

وی اضافه کرد: به گفته کارشناسان امر این سالن مجهزترین سالن سرپوشیده ورزشی شهرداری شیراز است که ۱۱ و نیم میلیارد تومان هزینه صرف ساخت این مجموعه شده است که گنجایش ۵۰۰ تماشاچی نیز دارد.

وی ادامه داد: بوستان مطالعه به مساحت ۹ هزار مترمربع برای معلولین و جانبازان مناسب سازی شده و شامل سالن شطرنج، سالن مطالعه و کتابخانه، وسایل بازی کودکان، آمفی تئاتر روباز، ست بدنسازی و چهار هزار مترمربع فضای سبز است.

شهردار منطقه ۵ شیراز گفت: ورزشگاه زنده‌یاد مهران اعتمادی (شهردار اسبق شیراز) به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع شامل ۱۲۰۰ مترمربع زمین ورزشی توپی و ۲۰۰ مترمربع سالن ورزش غیرتوپی و رختکن، اتاق داوران، سکوی تماشاگران با گنجایش ۵۰۰ نفر و … است.

وی ادامه داد: این دو مجموعه در بولوار قائم به سمت شهرک مطهری – انتهای بولوار گفتار و در محدوده شهرداری منطقه پنج شیراز واقع شده است.

وی اضافه کرد: فرهنگسرای عرفان نیز با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع شامل کلاسهای آموزشی، کتابخانه، سالن مطالعه، اتاق مشاور و ورزش در بولوار عرفان غربی، بوستان غربی واقع شده است.

بذرافشان اعلام کرد: بیش از ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۴ پروژه عمرانی افتتاح شده در شهرداری منطقه ۵ شیراز هزینه شده است.

دیدگاه