توقف خدمت رسانی بخشی از ناوگان حمل و نقل در شیراز

  • 03 مرداد 1400 - 10:32
توقف خدمت رسانی بخشی از ناوگان حمل و نقل در شیراز

در پی پرداخت نشدن بخشی از مطالبات بهره‌برداران اتوبوس‌های گازسوز خطوط حمل و نقل مسافر در شیراز، شماری از رانندگان خط واحد از صبح امروز شنبه دوم مرداد حاضر به ارائه سرویس روزانه به مسافران در این کلانشهر نشدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تائید این توقف در ارائه خدمات اتوبوسرانی، بیان کرد: ١٠٠ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز خصوصی است و طرف قرارداد شهرداری هم بهره برداران ارائه دهنده خدمت در خطوط مختلف هستند.

مسعود طهماسبی با بیان اینکه بحران کرونا اثر مستقیم بر ناوگان حمل و نقل عمومی داشته و موجب کاهش شدید مسافر شده است، گفت: تورم و افزایش هزینه‌های ناوگان عمومی هم فشار مضاعفی را در این حوزه ایجاد کرده است.

او خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که حداقل فشار به ناوگان وارد شده و شهرداری خسارت ناشی از کاهش مسافر و افزایش هزینه‌ها را جبران و در قالب یارانه نقدی و غیرنقدی به ناوگان پرداخت می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز عنوان کرد: سابقا بهره برداران بحثشان این بود که مطالباتشان پرداخت نشده یا ایراداتی به نحوه محاسبه هزینه‌ها در سال ٩٩ داشتند اما امروز مطالبات را تا اردیبهشت ماه امسال کامل پرداخت کرده‌ایم. همچنین کسری مسافر در خردادماه را هم پرداخت کرده‌ایم.

طهماسبی در خصوص جدول هزینه نیز گفت: جدول هزینه خردادماه باید بر اساس سال ١۴٠٠ محاسبه شود و به دلیل سیستم مختلف ناوگان، جدول هزینه‌ها هم متفاوت بوده اما تعدادی تعیین تکلیف شده است.

او ادامه داد: اتوبوس‌های گازسوز هنوز تعیین تکلیف نشده بودند که امروز قرار بود یارانه خردادماه براساس جدول ١۴٠٠ به آنها پرداخت شود که مصادف با توقف تعدادی از اتوبوس‌ها شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار کرد: در حال رایزنی هستیم که جدول هزینه آنها امروز نهایی و ابلاغ کنیم.

طهماسبی با تاکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی به جز یارانه خردادماه هیچ مطالبه دیگری از شهرداری ندارند، گفت: طی عمر ناوگان اتوبوسرانی امروز در بهترین شرایط در باب نحوه پرداخت‌ها به سر می‌بریم.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه رانندگان اتوبوس بر قیمت کرایه و چرایی افزایش تنها ١۵ درصد قیمت‌ها هم معترض هستند،  اظهار کرد: اکنون ۱۰ درصد از خطوط فعال است و سایر اتوبوس‌ها هم به تدریج در حال ورود به چرخه فعالیت هستند.

دیدگاه