بهره‌برداری از ۸ پایگاه اورژانس جاده‌ای در فارس

  • 30 تیر 1400 - 6:37
بهره‌برداری از ۸ پایگاه اورژانس جاده‌ای در فارس

همزمان با برگزاری سی و هشتمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح پروژه های سازمان اورژانس کشور با حضور وزیر بهداشت، هشت پایگاه اورژانس جاده ای به ناوگان اورژانس فارس، افزوده شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه‌شنبه ۲۹ تیر در سی و هشتمین مراسم پویش ره سلامت، که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با قدردانی از رئیس و مسئولان علوم پزشکی شیراز، اعلام کرد که این دانشگاه با سربلندی موجهای قبلی کرونا را مهار کرد.

سعید نمکی ابراز امیدواری کرد که به همت مدافعان سلامت استان فارس، بار دیگر شاهد عبور از موج پنجم شیوع کرونا نیز باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز گفت: بهره برداری از هشت پایگاه اورژانس جاده ای در هشت شهرستان استان فارس  در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات حوزه سلامت در این استان است.

مهرزاد لطفی این پروژه ها را شامل پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای درودزن، شهر بالا، زاخرویه، دهمورد، بانش، سوارغیب، لپویی و کوهمره سرخی اعلام کرد.

لطفی گفت: این پایگاه‌ها در شهرستان‌های مرودشت، اقلید، قیروکارزین، بختگان، بیضا، فراشبند، زرقان و شیراز و با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

او با اشاره به تلاش های مجموعه سلامت فارس برای توسعه ناوگان اورژانس و کاهش زمان حضور نیروهای امدادگر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی بر بالین بیماران و مصدومان، این اقدام را گامی در این راستا خواند و نسبت به تحقق این هدف و تسریع در ارایه خدمات امدادی به مردم این مناطق ابراز امیدواری کرد.

لطفی ادامه داد: با افزوده شدن این هشت پایگاه که از ماه های ابتدایی سال جاری آغاز به کار کرده و امروز به طور رسمی به بهره برداری رسید؛ مجموع پایگاه های اورژانس ۱۱۵ فعال دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ۱۵۵پایگاه می رسد که گام مهمی در راستای خدمت رسانی به مردم استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وسعت استان فارس و وجود پایگاه های هوایی شیراز، داراب، آباده، لارستان و جهرم، خواستار حمایت ویژه وزیر بهداشت در راه اندازی پایگاه هوایی در غرب استان فارس شد.

دیدگاه