حدود ۱۷۰ میلیمتر باران طی ۲۴ ساعت در فارس بارید

  • 27 تیر 1400 - 10:02
حدود ۱۷۰ میلیمتر باران طی ۲۴ ساعت در فارس بارید

اداره کل هواشناسی استان فارس شنبه اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۱۶۹ و ۹ دهم میلی متر باران در مناطق نیمه جنوبی و مرکزی استان فارس بارید.

مهرداد قطره سامانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  بارش باران در ۶۹ منطقه استان فارس صورت گرفت  که در بخش های حاج طاهره  با ۵۲ میلی‌متر و  شهر پیر و نوابگان با ۴۳ میلی متر  از توابع شهرستان زرین دشت بیشترین میزان بارندگی داشته است.

قطره سامانی ادامه داد: برای یکشنبه ۲۷ تیر ماه نیز آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری و در بعد از ظهر  و اوایل شب وزش باد و در اغلب نقاط در روز و شب رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد شدید موقتی و با احتمال تگرگ بخصوص در جنوب و غرب استان پیش بینی شده است.

 وی بیان کرد: تا پنج روز آینده  شرایط ناپایدار و رگبار و رعدوبرق را در استان تا روز سه‌شنبه ۲۹ تیر ماه خواهیم داشت که سه‌شنبه ضعیف تر اما چهارشنبه ۳۰ تیر ماه احتمال بارش پراکنده در برخی نقاط خواهد بود۔

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: منطقه ایزد خواست بادمای   ۱۸ در جه بالای صفر سردترین نقطه استان بود و  لامردبا ۴۴ در جه بالای صفر گرم ترین منطقه فارس را به خود اختصاص داد.

همچنین دمای هوای مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۳۹ درجه بالای صفر رسید اما در بامداد امروز شنبه ۲۶ تیر ماه به ۲۴ در جه بالای صفر کاهش پیدا کرد. 

دیدگاه