واگذاری ۵۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی فارس

  • 24 تیر 1400 - 16:39
واگذاری ۵۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی فارس

اون هماهنگی مؤسسات غیردولتی مشارکت های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی استان فارس گفت:در دومین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی، آیین واگذاری مسکن به مددجویان‌ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد و طی این مراسم ۵۱ واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت بهزیستی استان فارس واگذار شد.

پریسا زارعی با بیان اینکه آیین واگذاری ۲۰۷۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی همزمان در سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: یک واحد مسکونی در شهرستان بیضا به نمایندگی از ۵۱ واحد مسکونی که سهم استان فارس است، در شهرستان بیضا افتتاح کردیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه ساخت مسکن برای افراد دارای معلولیت بین قرارگاه خاتم الانبیا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی گفت: واحدی که در شهرستان بیضا افتتاح شد، جزو واحدهایی بوده است که بر اساس تفاهم نامه ای که با قرارگاه خاتم و بنیاد مسکن داشتیم، به صورت مشارکتی ساخته شده است.

وی ادامه داد: ۷۵درصد از هزینه های مربوط به این واحد مسکونی را سازمان بهزیستی‌ پرداخت کرده و ۲۵درصد این هزینه ها توسط قرارگاه خاتم الانبیا پرداخت شده است. بنیاد مسکن هم به عنوان ناظر کیفی نظارت کار را بر عهده داشته است.

زارعی افزود: تعداد ۴۹ واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا (ع) و بنیاد مسکن داریم که ۱۷ واحد آن تکمیل و تحویل داده شده است. مابقی هم در قالب پروژه یا به‌ صورت خودمالکی از مرحله فونداسیون تا واگذاری کامل هستند.

وی بیان کرد: در اداره کل بهزیستی استان فارس در سال جاری ۲   هزار و ۲۷۲  واحد در دست احداث داریم که هدف ما این است که از این تعداد یک هزار و ۱۰۹  واحد را تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل کنیم و تحویل بدهیم.

-معاون هماهنگی مؤسسات غیردولتی مشارکت های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی استان فارس بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار مددجوی نیازمند پشت نوبت تأمین مسکن داریم، از مجموع تعداد مددجویان نیازمند حدود ۶ هزار نفر در نوبت مسکن شهری هستند و بالغ بر ۴۰۰۰ نفر نیاز به مسکن روستایی دارند.

زارعی به گران شدن و افزایش قیمت مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: باتوجه به تورم و گران شدن مصالح، مددجویان در تأمین سهم آورده با مشکلات زیادی رو به رو هستند و کمک های سازمان بهزیستی هم تأمین کننده هزینه های ساخت نیست. لذا نیاز است که خیرین استان فارس وارد میدان شوند و در تکمیل پروژه ها به ما یاری برسانند.

معاون هماهنگی مؤسسات غیردولتی مشارکت های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی استان فارس، عنوان کرد: هر کس بتواند در این مسیر گام کوچکی بردارد به تأمین سرپناه یک فرد نیازمند کمک کرده است. امیدوارم با کمک خیرین بتوانیم نقش بسزایی در تکمیل پروژه ها داشته باشیم و حداقل ۴۲ مورد از نیازمندان تحت پوشش سازمان در شیراز را حمایت کنیم.

دیدگاه