پایش مصرف برق ادارات دولتی در شیراز

  • 19 تیر 1400 - 9:03
پایش مصرف برق ادارات دولتی در شیراز

فرماندار شیراز گفت: اکیپ های تخصصی توزیع برق، مصرف انرژی در دوایر دولتی شیراز را به شکلی هدفمند پایش خواهند کرد.

محمدرضا امیری در نشست هماهنگی مدیریت بهینه مصرف برق در ادارات بیان کرد: با شکل گیری این اکیپ‌ها به دنبال ایجاد فرایندی هستیم تا به کاهش مصرف حدود ۷۰ مگاواتی در سطح شهرستان شیراز دست یابیم که بر کاهش خاموشی‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، او با بیان اینکه اکیپ‌های تشکیل شده متشکل از نیروهای شرکت توزیع برق، پایگاه مقاومت بسیج ادارات و حراست هر مجموعه خواهد بود، افزود: مواردی مانند کاهش مصرف برق و خاموشی در ساعات غیر اداری، الزام به کار گیری ژنراتورهای دیزلی برای تامین برق و استفاده از وسایل سرمایشی متناسب با اقلیم شهرستان در ادارات بررسی و تذکرهای لازم داده می‌شود. 

به گفته امیری؛ فرمانداری شهرستان شیراز با همکاری شرکت نفت، آماده تامین سهمیه سوخت مورد نیاز ژنراتورهای برق در دستگاه‌های اجرایی است و در این خصوص محدودیتی وجود ندارد از این رو استفاده نکردن از این دستگاهها تخلف به شمار می‌آید و در مقابل مشوق‌هایی نیز برای استفاده کنندگان از ژنراتورها از سوی شرکت توزیع نیروی برق شیراز پیش بینی شده و اعمال خواهد شد.‌ 

رئیس شورای اداری شیراز با تاکید بر اینکه گزارش‌های تهیه شده توسط اکیپ‌های نظارتی، ارزیابی خواهد شد و میزان پایبندی ادارات به دستورالعمل‌های ابلاغی سنجیده می‌شود، بیان کرد: مدیران دستگاهایی اجرایی در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها بازخواست خواهند شد. 

امیری ضمن اشاره به اینکه کاهش این میزان از مصرف برای ادارات شاید سختگیرانه باشد، اضافه کرد: مردم به دلیل خاموشی‌ها در شرایط سختی به سر می‌برند و از این رو ادارات نیز مکلف و ملزم به انجام اقدامات لازم برای کاهش مصرف برق هستند و تذکرات اکیپ‌های نظارتی برق در ادارات باید اجرایی شوند. 

رئیس شورای تامین شیراز با یاد آوری اینکه وجود و فعالیت دستگاههای رمز ارز یکی از دلایل عمده افزایش مصرف نیروی برق در کشور است، عنوان کرد: کمیته کشف و شناسایی مزارع ماینر در شهرستان شیراز با مسئولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تشکیل و اداره اطلاعات، شرکت برق، اداره صنعت، معدن و تجارت و دیگر نهاد های مرتبط در آن عضویت دارند.  

امیری ضمن قدردانی از تلاش‌های شرکت‌های تامین و توزیع نیروی برق شهرستان شیراز برای ارائه خدمات به شهروندان بیان کرد: همان گونه که در مسائل مختلف دستگاه‌های متولی باید نسبت به مردم پاسخگو باشند در موضوع خاموشی‌ها نیز باید اطلاع رسانی و پاسخگویی لازم انجام شود.

تلاش برای کاهش خاموشی ها ادامه دارد

قائم مقام شرکت توزیع برق شیراز نیز ضمن عذرخواهی از مردم بابت مشکلات تامین برق پایدار، از پایدار شدن وضعیت شبکه در محدوده تحت مدیریت این شرکت خبر داد و در عین حال خاطرنشان کرد که تلاش‌ها برای به حداقل رساندن خاموشی‌ها تداوم دارد.

علی مولودیان گفت: خوشبختانه با مجموعه اقدامات مدیریتی اجرا شده از سوی وزارت نیرو و با همکاری خوب مشترکان بخش کشاورزی و همراهی مشترکان خانگی، وضعیت شبکه در محدوده عملکرداین شرکت پایدار است.

مولودیان با بیان اینکه تمام تلاش شرکت توزیع نیروی برق شیراز، تامین برق مطمئن و پایدار برای شهروندان است، افزود: این مهم نیازمند همدلی و همراهی همه مشترکان در بخش‌های مختلف و البته همراهی و همیاری دستگاه‌های دستگاه‌ها و دوایر دولتی و نیمه دولتی است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز در ادامه با بیان اینکه پیک تعیین شده برای این شرکت، ۱۱۴۰ مگاووات است گفت: اکنون میزان مصرف حدود ۳۰۰ مگاوات بیش از سقف تعیین شده است.

باپیری با بیان اینکه این افزایش مصرف، باعت اجرای مدیریت اضطراری بار در شهرستان شیراز شده است، گفت: با توجه به مصرف حدود ۱۰۰ مگاوواتی برق توسط بخش دولتی در شیراز، با مدیریت مصرف تا سطح منطقی، شاهد کاهش  یک چهارم از سیصد مگاوات اضافه بار و در نتیجه کاهش خاموشی‌ها خواهیم بود.

دیدگاه