مطالعات اولیه واگذاری ۲۸ خانه تاریخی شیراز به پایان رسید

  • 17 تیر 1400 - 14:39
مطالعات اولیه واگذاری ۲۸ خانه تاریخی شیراز به پایان رسید

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مطالعات اولیه واگذاری ۲۸ خانه تاریخی شیراز به بخش خصوصی به اتمام رسید.

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس چهارشنبه در مطلب ارسالی به نقل از محمد خیاطیان در بازدید از بافت تاریخی شهر شیراز و پروژه واگذاری ۲۸ باب خانه تاریخی به بخش خصوصی افزود: این ۲۸ باب خانه سال گذشته به یک سرمایه‌گذار واگذارشده است و امروز در بازدید از این خانه‌های تاریخی، شاهد اتمام مطالعات اولیه طرح از سوی سرمایه‌گذار این پروژه هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریع‌تر با تعیین تکلیف این ۲۸ خانه تاریخی، شاهد یک فضای گردشگری در قلب بافت تاریخی شهر شیراز باشیم.

او با اشاره به واگذاری ۲۸ خانه تاریخی شیراز به بخش خصوصی، بیان کرد: با تسریع و تعیین تکلیف واگذاری مابقی بناهای تاریخی به بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، پرونده واگذاری بناهای تاریخی در شهر شیراز بسته خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز در این بازدید بیان کرد: از این ۲۸ باب خانه در بافت تاریخی شهر شیراز، ۲۳ خانه دارای ارزش تاریخی بالایی هستند.

هادی شه‌دوست شیرازی با اشاره به اینکه تمامی این خانه‌ها اسکن لیزر خواهند شد، ابراز کرد: این تصمیم با توجه به جایگاه بافت فرهنگی تاریخی شیراز، ایجاد شرایط مناسب‌ بهره‌وری از این موقعیت و معرفی بیش‌ازپیش این منطقه به‌عنوان جاذبه جدید گردشگری، اتخاذشده است.

او گفت: کاربری پیش‌بینی‌شده برای این خانه‌ها، راه‌اندازی هتل سنتی، بازارچه صنایع‌دستی هنرهای سنتی، سوغات محلی، سفره‌خانه سنتی، مرکز تفریحی توریستی و ورزشی، مرکز فرهنگی و مذهبی است..

شه‌دوست شیرازی افزود: واگذاری این ۲۸ خانه تاریخی باهدف مرمت، احیا و تغییر کاربری در بافت تاریخی شیراز که در مالکیت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بوده است سال قبل به‌وسیله فراخوان عمومی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی، واگذارشده است.

دیدگاه