وزارت دفاع هنگام آتش‌سوزی بالگرد برای فارس تامین می‌کند

  • 16 تیر 1400 - 14:05
وزارت دفاع هنگام آتش‌سوزی بالگرد برای فارس تامین می‌کند

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به حوادث آتش سوزی‌های اخیر در برخی شهرستان‌های فارس، گفت: در پی رایزنی‌های انجام شده، هماهنگی لازم برای تامین بالگرد در زمان وقوع حریق در فارس، انجام شده است.

ابراهیم عزیزی سه‌شنبه ۱۵ تیر به خبرنگاران گفت: با شروع فصل تابستان و گرمای شدید، وقوع آتش‌سوزی در مراتع و مناطق جنگلی امری بدیهی است اما با مدیریت مناسب و قبل از وقوع یا گسترش چنین حوادثی، می‌توان تا حد زیادی از خسارات آن پیشگیری کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بسیار مهم مدیریت بحران در این گونه حوادث، گفت: در زمان وقوع حادثه، عیار مدیریت بحران مشخص می‌شود.

عزیزی با اشاره به اهمیت عطف توجه به آموزش برای پیشگیری از وقوع و مقابله با چنین حوادثی خصوصا در استانی به وسعت و اهمیت فارس، گفت: نباید تنها به فکر مواجهه با حادثه و مهار عوارض و مشکلات ناشی از حوادث بود.

این نماینده مجلس افزود: دستگاه‌های متولی به ویژه مدیریت بحران باید در فصول دیگر که امکان آتش سوزی کمتر است، مهارت آموزی به ساکنان مناطق جنگلی را در دستور کار خود قرار دهند و نباید منفعل باشند.

او خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند مهارت آموزی تنها در اطفای حریق است در صورتی که نقش کار فرهنگی و بالا بردن اطلاعات مردم در خصوص اهمیت جنگل‌ها و منابع طبیعی ابعاد بیشتری را در بر می‌گیرد که این مهم نیز وظیفه متولیان امر است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بسیار منابع طبیعی، جنگلی و خدادادی استان فارس عنوان کرد: این فرصت‌ها را نباید با مدیریت فشل، منفعل و غیر علمی تبدیل به تهدید کرد که متاسفانه گاهی شاهد آن هستیم.

عزیزی، تجهیز مدیریت بحران با وسائل به روز و کارآمد را بسیار حیاتی دانست و افزود: باید با یک نیازسنجی کاستی و کمبودها را برآورد کرده و برای تجهیز آن اقدام کرد که نمایندگان مجلس نیز در این راستا می توانند از ظرفیت‌های ملی خود استفاده کنند.

این نماینده مجلس نیز ضمن هشدار به تمام دستگاههای متولی برای مراقبت بیشتر از منابع طبیعی با توجه به اوج گرفتن گرما در استان اظهار کرد: مسوولان مربوطه به ویژه در مناطق جنگلی و کوهستانی که امکان آتش سوزی در آن ها وجود دارد، در این روزها آمادگی کافی و کامل داشته تا در صورت حوادث مشابه غافلگیر نشده و به سرعت در اطفای حریق واکنش نشان دهند.

عزیزی همچنین از هماهنگی با مسوولان وزارت دفاع برای آماده باش ۳فروند بالگرد خبر داد و گفت: در تماسی که با این عزیزان داشتم هماهنگ شد تا ۳دستگاه بالگرد جهت استان فارس در نظر گرفته شود و در آماده باش کامل قرار گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: با این مساعدت وزارت دفاع، مسوولان استان باید از این ظرفیت در زمان لازم برای اطفای حریق به خوبی استفاده کنند.

دیدگاه